Kan je ook afschrijven op je immateriële vaste activa?

Bijvoorbeeld als je bedrijf aan naamsbekendheid heeft verloren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. En moet zelfs. Ik heb de RvJ richtlijnen even niet paraat, maar immateriële vaste activa moet worden afgeschreven binnen een bepaalde tijd na acquisitie.

Dit betreft dan alleen de immateriele activa die je hebt verkregen bij een overname tegen een prijs die hoger ligt dan de balanswaarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Dat is alleen bij overname. Niet bij naams verlies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zeg ik toch ook? Ik antwoordde op de algemene vraag, niet op het specifieke voorbeeld ;)

Andere antwoorden (1)

Als je betaald hebt bij overname voor goodwill kun je die in 5 jaar afschrijven.
Je wilt blijkens je vraag dus een extra afschrijving doen. Niet duidelijk hoe je wil waarmaken dat die extra afschrijving gemotiveerd is.
Heb nooit van extra afschrijving gehoord. Denk niet dat het kan, maar vraag je belastingadviseur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen eigen bedrijf of zoiets, maar ik zat het jaarverslag van de plus supermarkten gisteren te bekijken en toen schoot deze vraag mij te binnen. Volgend jaar wil ik accountancy gaan studeren.