Ik wil bij een groothandel kleding en sieraden in gaan kopen en dit vervolgens gaan doorverkopen via marktplaats. Moet ik me inschrijven bij kvk?

Toegevoegd na 4 minuten:
Wanneer ik mij moet laten inschrijven bij de kvk, wat voor onderneming ben ik dan? Je moet je namelijk inschrijven als eenmanszaak/vof/bv/nv/cv/stichting etc.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik wil dit samen met een vriendin gaan doen, dus zou het dan wel een vof moeten worden? Er wordt bij de reacties gezegd dat je bij de verkoop facturen moet sturen met kvk en btw nummer, maar wanneer deze verkoop via marktplaats geschiedt, kan ik geen factuur sturen, hoe zit dat dan?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik begrijp niet helemaal hoe het met die facturen zit, maar dat komt later wel denk ik. Hoezo zou ik kunnen beginnen met een eenmanszaak? Als je dit met zijn tweeën opricht kan je toch geen eenmanszaak beginnen of??

Toegevoegd na 28 minuten:
Weet iemand ook hoe het met de belasting zit? Zouden wij veel belasting moeten betalen en is dit het dan nog wel waard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Tip: kijk eerst met een paar dingen of je het überhaupt wel kan verkopen.

Het beste antwoord

Je wilt ondernemer worden dus moet je je inschrijven bij de kvk. Je moet facturen versturen voor de verkoop hierop moeten je Kvk nummer je Btw nummer worden vermeld. Je zult een administratie moeten bij houden en aangifte btw moeten doen. Daarnaast kun je meestal bij een groothandel niets inkopen zonder inschrijving KvK

Toegevoegd na 4 minuten:
een eenmanszaak lijkt me prima. een vof is voor meerdere eigenaren en bv of een nv lijkt me voor jou nog al lastig een bv heeft een startkapitaal nodig van € 18.000 en hiervoor is een notariële acte nodig een nv is een naamloze vennootschap en een stichting is helemaal niet van toepassing

Toegevoegd na 7 minuten:
de inschrijving zal rond de € 50 kosten en je krijgt meteen een btw nummer

Toegevoegd na 10 minuten:
Je kunt dan ook een vof opzetten je zult toch via marktplaats een factuur moeten maken en meesturen met de bestelling.Mensen willen een bewijs van betalen en jij moet laten zien dat je verkoop hebt. Let erop dat facturen oplopend zijn genummerd. maar je kunt ook gewoon eerst starten met een eenmanszaak

Toegevoegd na 16 minuten:
een vof kost ongeveer € 100. Ik zou eerst maar eens ijken of en werkt en als het goed gaat en dan omzetten naar een vof. Maar dat moet je zelf weten kan je bij de kvk bespreken bij de inschrijving

Toegevoegd na 37 minuten:
belasting betaal je over dat wat je netto over houdt. Dus omzet minus inkoop kosten en kosten van bedrijfsvoering allemaal onderbouwd met facturen.

Toegevoegd na 39 minuten:
Btw behoort niet tot je omzet. dus alles wat je verkoop geeft btw dat je binnen krijgt alles wat je inkoopt betaal je btw dus vraag het liefst ook altijd een bon of factuur met btw. het verschil van verkoop btw - inkoop btw moet je afdragen aan de belasting dus hier verdien je niets op
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of dat gelijk moet weet ik niet maar het is maar +/- 150 euro per jaar en stelt niks voor. Bedenk wel dat je dan dus ook je financien goed bij moet houden want de belasting wil dan ook weten wat je doet.