Mijn voorlopige aanslag 2013 heb ik verlaagd en is nu 0 euro per maand, krijg ik het reeds betaalde van afgelopen maande terug van de Balastingdienst?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dat wordt volgend jaar verrekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal fout
Als je een verzoek indient om de opgelegde aanslag (waar je dus al termijnen op betaald hebt) te verminderen tot 0 euro zal je de reeds betaalde termijnen terug krijgen.
Maar: Stel je had een voorlopige aanslag van 2.000 euro voor héél 2013 waarop je al 1.200 euro betaald hebt. Nu heb je je situatie opnieuw berekend en blijkt dat die 2.000 eigenlijk 1.200 zou moeten zijn. Dan wordt de aanslag op 1.200 gezet en ben je de resterende maanden van 2013 geen bedragen meer verschuldigd, maar je krijgt ook niet terug.