Hoe word je ZZP-er, Als je je opleiding hovenier net hebt behaald?

Zzp staat voor zelfstandig zonder personeel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (6)

Ja zzp er kleine zelfstandige. Je schrijft je in bij de KvK als hovenier. Zorgt dat je klanten krijgen gaat aan het werk. Je stuurt voor je uitgevoerde opdrachten facturen met btw. Je houdt een administratie bij. Zorgt dat op je facturen een oplopend nummer staat je KvK nummer en je btw nummer. Doet aangifte voor de btw.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Schrijfeen goed ondernemingsplan, Inschrijven bij de Kamer van Koophandel en jezelf gaan promoten. Netwerkbijeenkomsten, (online) advertentoes e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord
Als je de benodigde papieren, informatie en financiële middelen hebt, en startklaar om de betreffende werkzaamheden uit te voeren dan kun je je inschrijven bij de kvk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je een goede boekhouder vindt. Die verdient ook voor je door niet alles naar de belasting te laten stromen. Gortadministraties.nl kan ik zeker aanbevelen. Die denkt met je mee. Succes met je zaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hovenier wordt en voorlopig zonder personeel werkt, moet je de volgende stappen ondernemen:

Je aanbod vaststellen: wat ga je precies aanbieden? Kijk naar wat je leuk vindt, waar in jouw regio behoefte aan is en wat de concurrentie doet. Pak een Gouden Gids om te zien wat andere hoveniers bieden en wat ze in jouw ogen goed of slecht doen. Kijk of jij iets kan beloven wat de anderen niet of niet goed doen. En beoordeel met welk type werkzaamheden je echt geld kunt verdienen.

Ga je aanbod promoten. Advertenties in de Gouden Gids zijn duur. Vraag vooral eerst rond of anderen daar echt klanten uit halen. Maar je hebt ook de gratis vermeldingen en dan sta je ook online op de Gouden Gids etc. Er zijn veel sites waar mensen met tuinklussen naar goede uitvoerders zoeken. Meld je daar aan. Zorg dat men je online kan vinden. Met wordpress maak je een gratis site die ook goed scoort in de zoekmachines. Plaats daar testimonials op van tevreden klanten.

Zet een goede bedrijfsvoering op. Meld je aan bij de KvK en de fiscus. Vraag rond naar een administratiekantoor, vraag offertes op en kijk met wie je een klik hebt. Zij kunnen ervoor zorgen dat je boekhouding goed start. de belastingdienst wil je daar trouwens ook bij helpen. Gratis. dan heb je meteen het beste advies in huis en veel beginnende ondernemers melden dat ze daar veel aan hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals door anderen al aangegeven is het mogelijk om als ZZP-er aan het werk te gaan maar is dat ook wenselijk.
Behalve je opleiding heb je ervaring nodig. Je zal wel stage gelopen hebben maar meer praktijkkennis voor je start. Het zal niet vreemd zijn wanneer een financier dit als eis stelt. Ook potentiële klanten zullen liever een ervaren hovenier willen. Wanneer je eerst een tijd bij een hovenier gaat werken kan je zijn truckjes en eventueel zijn handeltactieken leren.
Probeer een oudere hovenier te vinden met erg veel ervaring. Leer bij hem/haar zo veel mogelijk. Bij een oudere hovenier is er misschien ook een mogelijkheid om zijn/haar bedrijf over te nemen.
Volgens je profiel ben je nu 17. Je bent nog niet handelingsbekwaam. Voor al je rechtshandelingen zal je toestemming moeten hebben van je ouders of voogd. Dat werkt niet echt makkelijk. Er zijn, voor een minderjarige, wel mogelijkheden om handelingsbekwaam te worden maar om dat te bereiken duurt waarschijnlijk zo lang dat je inmiddels al meerderjarig geworden bent.