Als je als ondernemer spullen koopt op ebay duitsland zonder factuur moet je daar btw over betalen bij weer verkopen op marktplaats in nederland?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, tot zover duidelijk.
Maar als je bij ebay.de iets koopt om weer via marktplaats te verkopen.
En je koopt dit zonder factuur en betaalt met PayPal op een Chineese account. Maar de goederen worden vanuit een Duits warehouse geleverd. Moet ik dan over het aankoopbedrag 21% omzetbelasting betalen welke ik weer kan verrekenen met de af te dragen BTW?

Antwoorden (1)

Ja, als je handelt als ondernemer in de uitoefening van je binnenlandse onderneming. Of je de goederen al dan niet op factuur hebt gekocht is hiervoor niet van belang.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens betaal je daar geen btw over. Dat doet de consument. Jij draagt 'm alleen af.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, tot zover duidelijk.
Maar als je bij ebay.de iets koopt om weer via marktplaats te verkopen.
En je koopt dit zonder factuur en betaalt met PayPal op een Chineese account. Maar de goederen worden vanuit een Duits warehouse geleverd. Moet ik dan over het aankoopbedrag 21% omzetbelasting betalen welke ik weer kan verrekenen met de af te dragen BTW?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
verdiep je even in de marge regeling en buitenlandse BTW. Kom je er niet uit, raadpleeg dan een professional, want als je ook maar een beetje omvang hebt qua volume dan riskeer je hoge heffingen achteraf.