Wat moet je doen als je de club verlaat?

Stel je even voor : Je bent anderhalf jaar werkzaam geweest in een kleine organisatie (17 man personeel).
Er komt een dag zoals vandaag dat je de club moet verlaten..

Wat doe je dan? Geef je bloemen? Organiseer je een feest? Of....??

Graag jullie advies,wat je zou doen als je bij een bedrijf weggaat omdat het failliet gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zelf heb dit meegemaakt, met als klein verschil iets meer mensen en 2,5 jaar diensttijd.

Ik ga er even vanuit dat alle 17 man personeel weg moet. Dat is een vreemde situatie weet ik uit ervaring. In dat geval is het een beetje raar om elkaar bloemen e.d. te geven.

Wat wij destijds hebben gedaan is samen een afscheidsetentje georganiseerd en lootjes getrokken. Tijdens het etentje kreeg iedereen dus een klein presentje, als aandenken aan een leuke tijd samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Anderhalf jaar ?? Hmm, da's wel erg kort om echt verplichtingen te scheppen. Een kleine traktatie lijkt me voldoende, en reken terug op een cadeaubon en een bos bloemen, minimaal. Jij hebt toch voor HEN gewerkt ?

Als je echter een hele goede band met je collega's hebt en je ziet het echt als een 'clubje', dan staat het je natuurlijk vrij om meer te doen. Als het bedrijf failliet is, neem ik aan dat jullie dus allemáál weggaan, en dan zou je met de hele club een borrel of feest kunnen organiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb dit ook al een paar keer meegemaakt. Er is veel droefheid en frustratrie. Het is als een afscheid. Dus niets te plechtig en ook niet te informeel. Een drankje tesamen met een kort en bondig afscheidswoord. Iedereen moet dat op zijn manier verwerken. Je zult met sommigen kontakt blijven behouden, de meeste zie je nooit meer terug. That's life.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de club verlaat moet je altijd de eer aan jezelf houden. De wereld is te klein en slechte acties achterhalen je wel. Ik zou (en heb altijd) met een clubje van de mensen waar je direkt mee gewerkt heb en hun partners een drankje en etentje gegeven. Je kan een groot feest geven voor 200 man, waar ze allemaal 4 biertjes drinken op jouw kosten, maar je kan ook die 1600 euro besteden aan kwaliteit tijd met de mensen die het meeste met je te stellen gehad hebben :o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samen een borrel gaan drinken, nootjes, bitterballetje en chippie er bij, niks officieel maar gewoon lekker ff lullen met zijn allen en niemand verplichten, wie mee wil gaat mee..
Houd het simpel en vrijblijvend..werkt altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij faillissement alles meenemen wat van jou is. Even afhankelijk van je morele standaard en je relatie tot de curator: rolletjes postzegels, papier en boeken van de zaak meenemen. Verder goed kijken of je geen declaraties open hebt staan van ouder dan 13 (16?) weken, want die betaalt het UWV niet en dan moet je heel lang en waarschijnlijk tevergeefs wachten op geld van de curator. Onbetaalde declaraties dus terugvragen en als de sodemieter opnieuw indienen.

Bij vertrek/ontslag om andere redenen, zeker in zo'n kleine organisatie, trakteren op je laatste dag, tenzij je er korter dan 6 maanden hebt gezeten. Doe een vrijdagmiddagborrel, bak een taart, maakt niet uit. Zorg wel dat je zodra alles op is, kunt vertrekken en dat je spullen al in je auto staan. Anders wordt het alsnog pijnlijk. Afscheid nemen is sowieso niet leuk, maar fatsoenlijk afscheid nemen loont. Je weet nooit waar je mensen nog tegenkomt en hoe ze je kunnen helpen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aardige samenkomst met personeel dat daarbij aanwezig wil zijn. Een klein retrospectief. Misschien is het aardig om een website aan te maken waarop alle werknemers hun ervaringen de komende tijd kunnen achterlaten. Afhankelijk van de financiele mogelijkheden een aandenken. Moet je even goed over nadenken. Laat het geen standaard rommeltje zijn maar iets dat je opgebruikt of wat je als praktisch nog regelmatig door de handen gaat.
Een feest als afsluiter geeft natuurlijk altijd een positief eindgevoel. Mits het goed is georganiseerd. Dan heb je aan verleden, heden, en toekomst gedacht. Daarna kan ieder zijn eigen weg gaan. All things must pass
Zo is het hele leven.