Ik heb een bedrijf waar voornamelijk zomerartikelen verkocht worden. Goed idee voor de winter gezocht.

In mijn winkel verkoop ik tuinmeubelen, barbecues, tuinverlichting en blokhutten. Vanaf maart is het goed druk, maar in de winter draaien en ik het personeel duimen, duimen en nog eens duimen.

Wie weet een goed artikel dat aansluit op het assortiment, maar vooral aanloop in de winter creëert?

14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Probeer een basis assortiment te vinden dat het hele jaar goed loopt. Bijvoorbeeld kantoorartikelen. Kantoormeubilair sluit natuurlijk aan op de tuinmeubelen. En met een paar kantoormeubelen creëer je een voorbeeld, waarin je tevens de kantoor artikelen kan presenteren. Zo gauw het zomerseizoen dan voorbij is kan je dit in de winkel in een weekend ombouwen, waardoor dit weer meer presentie krijgt. Ook kun je hiernaast (zoals al meer geoppert) de wintersport artikelen gaan verkopen. Want de meeste fabrikanten die de zomerartikelen maken, maken ook de wintersportartikelen. Dit weet ik bijvoorbeeld zeker van het merk 'NOMAD'...

Een gewaagd idee zou zijn als je je bijvoorbeeld wat meer zou gaan richten op de alternatieve energiebronnen. Dus kleine compacte zonnecelpanelen, kleine windmolens e.d. waardoor de klant niet steeds afhankelijk is van het vaste stroomnet. Wanneer je hier een ruim assortiment in kunt aanbieden, al dan niet op bestelling. Dan kun je wellicht ook nog een hoop particulieren trekken die normaliter je winkel voorbij lopen, maar die dit wel interessant vinden als experiment. Een tijdje terug liep ik in een vergelijkbare winkel en het verbaasde me eigenlijk dat er veel is dat alleen geschikt is voor noodstroomvoorzieningen die het dan net niet zijn wat ze beloven. Dit kan veel beter en is ook goed betaalbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Starbless, bijzonder uitvoerig en creatief antwoord! Leuk dat mensen willen meedenken op GV. Kantoormeubelen ga ik eens verder uitwerken. Wintersportartikelen is toch wel iets waar je verstand van moet hebben, iets wat momenteel niet zo is. Alternatieve energiebronnen voor particulieren vind ik ook een vondst, ook daarin zal ik me verdiepen. Nogmaals bedankt!

Andere antwoorden (13)

Kerstbomen vanaf begin december.

Toegevoegd op 14-06-2009 21:10:15
Rozen op 12, 13 en 14 februari.
14 jaar geleden
Ouderwetse sleeën? Zo'n houten ding met glij-ijzers eronder? Ik vond vroeger namelijk dat die nogal leek op onze tuinbank en had ook al eens voorgesteld onze tuinbank mee te nemen naar zo'n helling (dat leek mijn ouders wijselijk genoeg niet zo'n goed idee).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terrasverwarming
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dank je, die heb ik ook al in het assortiment. Is toch ook meer een zomerding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Serieus? Ik zou juist zeggen dat zoiets dient om met koude(re) dagen toch nog buiten te kunnen zitten...
Schaatsen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom eens met een goedkoop alternatief voor een sauna, gestookt op hout bijvoorbeeld, de blokhutten heb je al. En kun je niet iets bedenken met je blokhut lekker verwarmd met op de een of andere manier een barbecue buiten maar toch bij de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Winters kun je bij droog weer ook wel leuke dingen doen in een tuin zoals kastanjes poffen met een glaasje gluhwein erbij, maar mensen moeten dan hun CV verruilen voor een dikke jas; dat vereist een cultuuromslag. Je zou dat echt moeten promoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht eerst, wat moet je daar nu op antwoorden. Maar wellicht heb je een goed idee te pakken. Start De Seizoenswinkel.nl, waarbij je je steeds richt op een ander seizoen. Je kunt dit actief gebruiken in je marketing.

Volgens mij is er nog geen webwinkel met dat concept. Je mag het van mij hebben voor 10 punten ;o)

Toegevoegd op 14-06-2009 22:19:58
Ik zie nu ook dat seizoenswinkel.nl al bestaat. Ik had dat nog niet gecontroleerd. Die winkel richt zich alleen op kerst, daar kan je in ieder geval naar kijken. Toch vind ik het idee van een echte seizoenswinkel wel leuk.

Toegevoegd op 14-06-2009 22:21:44
Als echte gadget freak heb ik zelf behoefte aan:
http://www.geekalerts.com/usb-winter-gadgets/

Toegevoegd op 14-06-2009 22:26:51
Ik zie dat ook winterwinkel.nl en zomerwinkel.nl al geregistreerd zijn. De .NET of .COM domeinen niet trouwens. Je zou ooi www.zomer-winkel.nl www.winter-winkel.nl kunnen verwijzen naar dezelfde website die je dan steeds het thema van het jaargetijde mee geeft.

Toegevoegd op 14-06-2009 22:28:25
Naast kerstbomen zou je je ook kunnen richten op relatiegeschenken voor de Sinterklaas en kerst (kerstpaketten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Op zich een topidee, maar seizoenswinkel.nl bestaat al. Ze verkopen alleen kerstspullen, dus de naam dekt niet helemaal de lading. Punt is dat ik een behoorlijk grote winkel heb (formaat flinke AH) en 3 man personeel, maar in de wintermaanden nauwelijks aanloop van klanten. Ik moet iets hebben dat omzet genereert in de stille maanden. Dank je nogmaals.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het. Leuk om het zo hier te vragen!
Dat 'aansluiten op het assortiment'maakt het moeilijk. Anders zit ik te denken aan:
-Ski-kleding
-Kantoor meubelen
-Expositie ruimte
-Campingartikelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spullen voor het winterklaarmaken van de tuin.
Tuinstrooisel
Bollen
Tegels
Schuttingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de ruimte groot genoeg is, en goed bereikbaar een overdekte schaatsbaan, starten in de kerstvakantie, gewoon voor een paar weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Leuk creatief idee! Ik ga eens uitzoeken of het commercieel interessant is en door welk vergunningen-oerwoud ik heen moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes, ik vind het gewoon leuk en gezellig
Wat dacht je ervan om tijdens de wintermaanden de verkoop op zonnige landen te richten? Dan verkoop je het hele jaar je spulletjes en hoef je ook niks aan te passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken wel wat winkels waar ze dit soort buiten-spullen verkopen. In de winter gaan ze eerst over op kerstaccesoires, en daarna op carnavalskleding (moet je winkel wel in het carnavalsgebied liggen)..
Je kunt ook wel proberen om iets te vinden wat beter op je huidige assortiment aansluit maar in de winter denkt er simpelweg niemand aan zn tuin, en gaat er waarschijnlijk ook weinig tot geen geld aan uitgeven. Oplossing is dus om naast je huidige seizoensartikelen, seizoensartikelen voor in de winter te verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je genoeg geld hebt om te investeren:

Vuurwerk :), big business!
Daarnaast kan je slee'en verkopen ofzo? Niet echt toekomstvast :P!