Wat zijn de gevolgen voor het personeel wanneer een eenmanszaak veranderd in een B.V. (besloten vennootschap)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

geen gevolgen... De arbeidsjaren gan gewoon mee... Het enige wat er verandert is dat de BV ipv eigenaar verantwoordelijk is voor je salaris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het personeel merkt er helemaal niets van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het personeel neemt toe want de directeur aandeelhouder komt er op de loonlijst bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als de zaakfailliet gaat is doorgaans de directeur/eigenaar niet meer aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was vroeger zo maar er gelden nu andere regels waarbij de aansprakelijkheid voor het management van de BV niet zo maar in rook op gaat. Bij mismanagement of in gevallen waarbij men bewust, met goeie of verkeerde bedoelingen, een BV laat 'klappen', wordt de verantwoordelijkheid toegepast op persoonlijke titel van directieleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom is het woord "doorgaans" gebruikt. Aantoonbaar misbruik is vaak niet het geval. Het bewijs dat er sprake is van grove nalatigheid van de leiding/directie wordt in de praktijk door een curator niet of niet gemakkelijk verkregen.