Ik zoek leuke ideeen voor een opening

Mijn vrouw gaat binnenkort een nieuwe winkel openen, en we zijn al aan het denken over leuke ideeen om die opening spectaculair (dus met zoveel mogelijk aandacht) te laten verlopen. Hebben jullie nog leuke spectaculaire ideeen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Je richt je o.a. op kids en tieners.
Dan denk je al gauw aan een gratis kadootje. Uit afgelopen actie blijkt dat ze gek zijn op simpele dingen als voetbalkaartjes, wuppies e.d.
Kleine sleutelhanger of mobielhangertje doet ut erg goed.

Je kunt zoiets weggeven aan elke bezoeker op een bepaalde dag. En/of een spaarkadootje bij min. aankoop van bijv. 10 euro.
Is het spectaculair? Nee, maar kids komen er zeker op af.
Verspreid bonnen. Gratis ijsje per bon.

Quiz door de winkel voor kids, met ijsje als prijs of hangertje.

Jeugd.... geen idee waarvoor zij uit dr bed komen. Gratis ringtone? Maar hoe je dat regelt?
Iets met bluetooth verzinnen.

Volwassenen.... een demonstratie of proeverij van iets.
Laat iemand van Tupperware komen?

Bindt klanten aan je door vriendelijkheid! En flexibiliteit. Geef liever een keertje teveel korting of doe iets extra's; geheid dat ze terugkomen!

Ik kocht laatst bij de plaatselijke dierenwinkel voor ca. 100 euro aan een katten-uitzet. Ik vroeg om korting. Hij murmelde wat en berekende het volle pond. Als ik ff niet hoef ga ik daar niet meer kopen.

Bij een electronica-zaak wilde ik een onderdeel kopen. Het oude onderdeel was alleen maar vuil, ze gingen het ter plekke schoonmaken en het kostte me geen cent. :-) Zij zijn altijd mijn eerste optie gebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Bindt klanten aan je door vriendelijkheid!'
Dat gaat niet over de vraag, maar is wel zeer belangrijk inderdaad.
Ben je geen vriendelijk persoon van 'nature', dan is 't de vraag of je wel een winkel moet willen beginnen.

Andere antwoorden (5)

Rooksignalen die je bij de betere zeilwinkel kan kopen! Zie je tot kilometers ver, en iedereen staat te hoesten. Hebben ze het geheid nog jaren over, over die man die het hele winkelcentrum onder de oranje rook zette.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ballonnen in de lucht laten gaan - en de winnaar wint een iPod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 leuk idee. Juist als mensen iets kunnen winnen komen ze vaak wel.
Hur Gordon en Joling in. geheid dat je aandacht krijgt.
Al is het alleen maar om die twee te zien schuimbekken.
Je mag natuurlijk niet tegen de ene zeggen dat de andere ook komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oldtimers, luchtballon, naaktfietsers, Frans Bauer, straatfeest, raketlancering, panter in kooi, bloemenzee,
winkel ingepakt (zoals kunstenaar Christo doet), blauwe belastingenveloppen met 'verrassing' uitdelen, etc, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen panter in kooi - da's zielig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar een panter úít een kooi is zielig voor het winkel-publiek...
Idee... Open de zaak buiten... Verzin er wat op dat het buiten kan... En op het laatst van de opening, pas dan ga naar binnen... En dan is het geopend...

Vreemd eigenlijk dat bij een opening (de deur) al gebruikt wordt voordat het open is...

Speel ermee, origineel wellicht...

Ga niet voor spectaculair, de wereld wil allemaal meer spectaculair zijn, dan je budget laat dat niet toe... Doe gewoon met stijl of in stijl, dat is apart genoeg...