hoe kan ik zorgen dat mijn klanten snel betalen

callcenter verkoopt product hoe kan ik de klant snel laten betalen incasso is niet mogelijk startende ondernemer

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jouw product gewild is, en de organisatie vertrouwen uitstraalt en ook biedt, zal de klant best bereid zijn voor de daadwerkelijke levering te betalen....! Ik hoop oprecht dat je hier als vraagsteller iets aan hebt of mee kan.

Zorg dat het callcenter heel duidelijk is over de betalingstermijn en zorg ervoor dat ook je factuur superduidelijk is. Vreemd genoeg moet je bij sommige facturen speuren naar het rekeningnummer. of voeg een acceptgiro toe. Wees ook duidelijk over de sancties bij te laat betalen. Stuur precies op tijd je betalingsherinnering toe en vermeld daarop dat dit de enige herinnering is en dat als wederom niet tijdig betaald wordt, de kosten stijgen met een x bedrag.

Wat bij mij goed werkt is een versnelde incassoprocedure in werking te stellen. Ik heb ook tijden last gehad van late betalers. Hierna heb ik de incassoprocedure versnelt door direct na afloop van de betalingstermijn van 14 dagen, zonder extra bericht, doorgestuurd word naar het incassobureau waar ik bij aangesloten ben. In de praktijk komt het er vaak nog op neer dat ik op dag 10 een extra e-mail stuur ter herinnering, maar blijf ik op dag 15 het wel gelijk doorsturen. Er word gelijk 25 euro extra gerekend na het doorsturen (dit zijn normaal dossierkosten, maar bereken ik op deze manier door naar de klant, waar ik dus niets extra's aan verdien) van de rekening. Je bent namelijk niet wettelijk verplicht allerlei aanmaningen te sturen. Je kunt deze manier van "helpen de klant op te voeden sneller te betalen" toe te passen. Wat je ook kan doen is dus zoals eerder genoemd; remboursbetaling of korting geven op een volgende bestelling wanneer men optijd betaalt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100