Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik zorgen dat mijn klanten snel betalen

callcenter verkoopt product hoe kan ik de klant snel laten betalen incasso is niet mogelijk startende ondernemer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
534

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Door op de bon een uiterste betaaldag te zetten.Bijvoorbeeld te voldoen binnen 8 dagen.
Je kunt er ook voor kiezen mensen eerst te laten betalen en dan pas te leveren.Maar dat zullen veel mensen niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sturen onder rembours. Afrekenen met de postbode. Zo niet, dan komt de bestelling weer retour.

Of laten afhalen bij jullie voor hen die in de buurt wonen. Betalen en meegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw product gewild is, en de organisatie vertrouwen uitstraalt en ook biedt, zal de klant best bereid zijn voor de daadwerkelijke levering te betalen....!

Ik hoop oprecht dat je hier als vraagsteller iets aan hebt of mee kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ze een korting bij binnen een bepaalde termijn betalen kunnen aanbieden.
En verder verwijzen naar je voorwaarden en dat je bij niet tijdig betaling een deurwaarder inschakeld (ook al doe je dat dan niet, maar dat weet je klant niet).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ideal of creditcard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat het callcenter heel duidelijk is over de betalingstermijn en zorg ervoor dat ook je factuur superduidelijk is. Vreemd genoeg moet je bij sommige facturen speuren naar het rekeningnummer. of voeg een acceptgiro toe.

Wees ook duidelijk over de sancties bij te laat betalen. Stuur precies op tijd je betalingsherinnering toe en vermeld daarop dat dit de enige herinnering is en dat als wederom niet tijdig betaald wordt, de kosten stijgen met een x bedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat je je product goed aflevert, klanten betalen nou eenmaal voor een goede aflevering met alle garanties van dien....te laat betalen, tja daar ontkom je niet aan, er zijn nou eenmaal klanten die (te) laat betalen, maar om je potentiele klantenkring hoog te houden, is diplomatie/tact het beste...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door ze te belonen voor 'goed gedrag'.
Vaak betalen mensen liever meteen als ze bij 'directe betaling' iets korting krijgen. Betalen moeten ze toch en het feit dat ze (al is het maar €1,50) korting krijgen laat ze hiervoor kiezen. Dat bedrag spaar je sowieso uit doordat je geen herinneringen hoeft te sturen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Wat bij mij goed werkt is een versnelde incassoprocedure in werking te stellen. Ik heb ook tijden last gehad van late betalers. Hierna heb ik de incassoprocedure versnelt door direct na afloop van de betalingstermijn van 14 dagen, zonder extra bericht, doorgestuurd word naar het incassobureau waar ik bij aangesloten ben. In de praktijk komt het er vaak nog op neer dat ik op dag 10 een extra e-mail stuur ter herinnering, maar blijf ik op dag 15 het wel gelijk doorsturen. Er word gelijk 25 euro extra gerekend na het doorsturen (dit zijn normaal dossierkosten, maar bereken ik op deze manier door naar de klant, waar ik dus niets extra's aan verdien) van de rekening. Je bent namelijk niet wettelijk verplicht allerlei aanmaningen te sturen. Je kunt deze manier van "helpen de klant op te voeden sneller te betalen" toe te passen.

Wat je ook kan doen is dus zoals eerder genoemd; remboursbetaling of korting geven op een volgende bestelling wanneer men optijd betaalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding