Waarom kost het bellen met een klantenservice vaak geld?

Ik kan me voorstellen dat je een vraag hebt over een product, een klacht wilt melden of wat dan ook.
Wat is dan de logica achter 'de klant is koning' als die klant ook nog moet gaan betalen? Als ik een abbo wil afsluiten heb ik binnen enkele seconden iemand aan de telefoon en anders heb ik vaak een x aantal wachtenden voor me.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nou, volgens Youp van 't Hek bijv. is dat omdat bedrijven daar erg veel mee verdienen.

Bronnen:
Youp

Omdat bedrijven niet alles kunnen weggeven. Alles kost geld, het 090x of 08x nummer kost al een X-bedrag per maand, de persoon die de telefoon opneemt en tenslotte is het afhankelijk van hoeveel je zelf kan doen online of bij een winkel in je buurt en wat het belang is van het bedrijf. Als je een vraag hebt over een product, heeft een bedrijf het liefste dat je langs komt, dus om een drempel op te geven, moet je een betaald nummer draaien. En als je een abo wil afsluiten; hebben ze het liever per postkaart dan per telefoon. Tipje; als het lang duurt en het is mogelijk, laat ze terug bellen of handel het af per e-mail.

De fabrikant maakt een volmaakt product en als je daar dan nog wat over te zeuren hebt moet je ook maar voor betalen ;(

Omdat in Nederland de overheid en het telefoonbedrijf met het 0900 nummer mogelijk hebben gemaakt, dat het telefoonbedrijf en de leverancier samen geld kunnen verdienen aan klachten over leveranciers. Daarom zijn er hier die soms heel erg dure betaal 0900-nummers i.p.v. gewone nummers met netnummer en abonneenummer. Met die laatste nummers kun je goedkoop of soms kosteloos bellen. Alleen als je als nieuw abonnee of voor een bestelling belt is er nog soms een 0800 nummer. De klant staat centraal maar dan om hem uit te melken. Kortom voor de poen en de winst.

Ben het met je eens, beetje onzin. Maar ik denk dat het is gedaan zodat mensen eerst zelf proberen, en niet voor ieder wissewasje gaan bellen. Hierdoor zijn er minder mensen nodig die telefoon beantwoorden = minder kosten = meer centjes. Daarom kost het dus geld. Meestal is het ook niet zo heel veel, 10 cent per minuut ofzo.

Bij de meeste bedrijven is "service"een afdeling in plaats van een mentaliteit. En een afdeling moet geld opbrengen.

Denk om de mensen te betalen die de telefoon aannemen? en voor de extra dingen die erbij komen: iets opsturen (postzegels), uitzoeken, bestellen (soms terugbellen).

Heel simpel, ze willen er (veel) geld mee verdienen van jou zo kostbare tijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100