Ga eerst ter plaatse kijken. Informeer bij de VVV hoe de toeristenstroom loopt. Maak berekeningen over de omzet die je moet draaien, wil je ervan kunnen leven.

Maak een lijst van de aangeboden panden en ga ze bezoeken. Eerst incognito, zodat je kunt zien hoe het klantenbestand er uitziet. (Is het druk, smaakt het eten, is het schoon)

Vraag bij de desbetreffende gemeente of er vergunningen nodig zijn bij overname. Lees alle contracten tot op de laatste letter door.

Bekijk de panden, eventueel met een bouwinspectie, zodat je niet na overname voor grote uitgaven komt te zitten. Beter een vakman ingehuurd voor nader onderzoek, dan klem zitten met een schuld die je niet kunt ophoesten.

Je kunt niet van familie en vrienden verwachten , dat ze jouw schulden (stommiteiten) gaan opvangen. Het is jouw droom, die je moet vertalen in realiteit.

Maak alles rond voordat je je schepen achter je verbrandt.
Succes.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de opleiding en de centen hebt om en hotel te kopen, dan is er voldoende aanbod.