Per 01-07-2010 Bruto ¹ Netto ²
Minimum maandloon (40% partime, 16 uur/week) € 566,40 € 477,20
Minimum weekloon (40% partime, 16 uur/week) € 130,70 € 110,00
Minimum uurloon ³ € 8,17 € 6,88

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus per maand bruto: €566,40
Per week bruto: €130,70
Per uur bruto: €8,17
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
super dank je Quintyn!

Andere antwoorden (1)

De minimumlonen zijn gekoppeld aan de ontwikkeling van de CAO-lonen. Omdat de werkweek per CAO kan verschillen, verschilt het minimumloon per uur.
Bijvoorbeeld:
Voor een werknemer in de Dierenhouderij geldt een 38-urige werkweek en hij verdient een minimumuurloon van € 8,55 p.uur. Een werknemer van Albert Heijn daarentegen heeft te maken met een werkweek van 40 uur en krijgt € 8,12 per uur. Beiden krijgen hetzelfde minimumloon per maand.
Dus: Wat is de standaard werkweek in het door jou genoemde geval?

Bij Loonwijzer.nl kun je het minimumloon checken
per CAO EN per leeftijd, en dus meteen zien wat je uurloon is.
Wanneer de werkgever niet het vastgestelde minimum betaald, kan dat via de Minimumlooncheck worden gerapporteerd. Hiervan wordt melding gemaakt bij de Arbeidsinspectie en mogelijk volgt er een onderzoek bij de werkgever.