Wat is het verschil tussen een "meester-kok" en een "chef-kok"?

Ik kwam gisteren tijdens het zappen op het programma TopChef van RTL 5 terecht. Bij de intro wordt gezegd dat de deelnemers streng maar rechtvaardig worden beoordeeld door meester-kok Robert Kranenborg en chef-kok Julius Jaspers.

Wat is dan het verschil tussen een meester-kok en een chef-kok?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Een meesterkok (SVH Meesterkok) is een kok die de proef voor het meesterschap van de Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) succesvol heeft afgelegd. De SVH-meestertitel is de hoogste graad van vakbekwaamheid die in de horeca in Nederland behaald kan worden.

Toegevoegd na 46 seconden:
Een chef-kok is het hoofd in een professionele keukenafdeling. Conform het rangensysteem geeft hij leiding aan de keukenbrigade en wordt daarbij bijgestaan cq. vervangen door de sous-chef.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een meester-kok is beter dan een chef-kok ,bijv. een meester-kok geeft misschien we les aan leerlingen die kok willen worden ,en chef-kok kookt eten.Ik weet dat niet zo een goede antwoord is ,maar dit kan ik maar antwoorden