Mijn ouders belemmeren me bij een opleiding muziek/toneel. Hoe kan ik toch een studie doen?

Al heel lang bestaat mijn leven alleen maar uit musicals en toneel. Ik ben nu 16 en ik moet me voorbereiden op het kiezen van een opleiding. Ik moet wel genoeg ervaring hebben, maar dat mag van mijn ouders niet. Niet omdat ze vinden dat zulk werk niet goed verdient, maar gewoon omdat ze het zelf niet leuk vinden en mij liever in een laboratorium zien. Hoe kan ik toch genoeg ervaring krijgen en mezelf klaarstomen voor een opleiding? Ik heb natuurlijk wel lichte ervaring, maar ik moet echt iets professionelers gaan doen nu.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ook ben ik al op zoek naar een baantje om een eventuele opleiding nu te kunnen betalen, maar dan nóg mag ik niet gaan omdat het 'te veel tijd zou innemen naast mijn school'. Seriously...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeilijk hoor, de spoeling is zo dun in die wereld, er zijn er maar weinig die er echt hun boterham mee kunnen verdien. Zorg dat je een goede basis krijgt, een goede basisopleiding waar je altijd op terug kunt vallen.Je wordt snel genoeg ouder en kun je naast je opleiding toneel musical oid gaan doe, en dan na je opleiding proberen meer die richting uit te gaan. Dat je er niet gelijk in verder gaat wil niet zeggen dat je het nooit kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoek hulp buiten de deur van iemand,die je ouders kan overtuigen. Als je naar hje oudersluistert,zit je misschien je hele leven met de ellende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zijn meer ouders, die van mij waren ook zo. mijn broer had de volgende oplossing. een tijdje werken en genoeg sparen om dan maar wat later die opleiding die hij wilde te gaan volgen en zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor vooropleiding heb je en hoelang moet je nog voor je eindexamen?
Trouwens wel kortzichtig van jou ouders om je een studie op te dringen die je niet wilt. Kunnen ze niet raden wat daar de gevolgen van zijn?