Wat voor entertainment zou ik gebruiken bij een bedrijfsdag waar reorganisatie aangekondigd zal worden?

Personeel is op zich nog zeer gemotiveerd en heeft nog geen idee van de reorganisatie dat aangekondigd zal worden.

Tijdens de voormiddag zal er een lezing plaatsvinden met toespraken, waar dit ook aangekondigd zal worden.
Echter willen we van de namiddag een informele deel maken met een passende entertainment.

Wat of wie zou ik kunnen gebruiken?

Toegevoegd na 10 minuten:
Misschien is mijn vraag niet duidelijk genoeg.
Er zullen waarschijnlijk geen ontslagen vallen binnen de reorganisatie, maar om de moed en spirit erin te houden, willen we graag een informele namiddag maken.

Zodat het werk 'even kan vergeten worden' en men van een vrije en leuke namiddag kan genieten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Misschien niet het antwoord dat je zoekt, maar een reorganisatie aankondigen (waar wellicht banen op het spel komen te staan) en daarna wat gezelligs doen gaat niet echt samen. Ik denk ook niet dat dat iets is wat mensen waarderen.

Een reorganisatie is iets ingrijpend en daarna even gezellig iets leuks doen botst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af of er nog animo is voor de voortzetting van de dag afhankelijk van de impact van de reorganisatie. Zelf zou ik dan niet zitten wachten op wat voor vorm van entertainment.
Maar misschien is het wat op behalve entertainment de mensen een keuze te geven om ook met iets serieus bezig te zijn, bijvoorbeeld hoe nu verder.
Of hoe om te gaan met een dreigend ontslag, hier zijn ook workshops voor die misschien beter aanslaan ????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat iemand nog zit te wachten op entertainment na zo'n aankondiging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die lezing fungeert als een slechtnieuwsgesprek. Bij het horen van "reorganisatie komt eraan" schieten veel mensen in de stress en zorgen. De info die daarna komt zal veel minder goed worden gehoord. En van "waarschijnlijk geen ontslagen" gaat dan geen geruststellende werking meer uit.

Mensen zijn dan niet in de stemming voor iets leuks, het lijkt me beter om iets te bedenken dat goed aansluit bij de behoeften van dat moment zoals zich kunnen uiten en zoeken naar geruststelling.

Qua activiteit zou een flinke wandeling (bos, heide, zee) daar bij kunnen passen: in de buitenlucht dus echt even weg van de werkplek, met beweging (altijd goed, maar zeker ook als er sterke emoties zijn die onderdrukt worden), op een manier die praten goed mogelijk maakt. Misschien onderweg even een stukje boogschieten (dan kunnen mensen meteen grappen wie of wat het doelwit is). Maar waarschijnlijk zit niemand er echt op te wachten. Een high tea oid zou ook kunnen.

Als het maar niet verplichtend leuk doen is. Lijkt me ook goed om er mensen uit de organisatie aan mee te laten doen die allerlei vragen kunnen beantwoorden, vanwege dat effect dat info niet meer wordt opgenomen na slecht nieuws.

Toegevoegd na 1 minuut:
het moet ook niet te lang duren want men wil misschien zsm naar huis om het er met de eigen mensen over te kunnen hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het personeel op dit moment nog geen weet heeft van deze reorganisatie, zullen ze na deze bijeenkomst vol met vragen zitten en weinig behoefte hebben aan entertainment. Dus ipv te focussen op entertainment zou ik zorgen dat ik antwoorden heb op alle vragen die er gaan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"" Zodat het werk ‘even kan vergeten worden’ en men van een vrije en leuke namiddag kan genieten."""

Laat de mensen dan zelf bepalen hoe ze van een leuke vrije middag genieten. Laat ze lekker naar huis gaan!

Ik heb dit soort dingen ook meegemaakt. Het resultaat was dat iedereen kwaad was: Wel reorganisatie, slecht nieuws en dan blijkt er wel geld te zijn om een dure komiek (o.i.d.) in te huren. Dat rijmt niet.

Moed en spirit er in houden door ze eventjes leuk bezig te houden?
Het zijn geen kinderen!!
Ik vind dit een bijzonder paternalistische houding, maar ik persoonlijk absoluut niet tegen kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
het moet zijn: waar ik persoonlijk absoluut niet tegen kan.
Ik voel me nog kwaad worden als ik er aan denkt.