waarom kom ik er niet uit met een beroepskeuze? ben 23 jaar en weet niet wat ik wil is dat gek?

wat is nou een aardig betaalde baan, ik wil graag voor me zelf alles op een rijtje hebben, dat ik goed voormezelf kan zorgen en niet afhankelijk wil zijn van een man. Dus aardig betaald is wel van belang. MAar kan me slecht inschatten wat nou een aardig betaalde baan is?

Heb jij een baan die goed betaald en leuk is??, let me know ik wil me graag eens verdiepen.
Ik weet niet zo goed wat ik wil worden het is zo lastig allemaal.
Ben nu 23 jaar. en heb een MBO niveau 4 toerisme en heb heel wat werkervaring.
Ik ben ook schoonheidsspecialiste, maar toch ben ik niet tevreden.
Heb nu ook in een drogisterij/ beautycentrum/ kapsalon/hotel/kadowinkel gewerkt/ even als grondstewardess bij de klm
Maaar ik wil iets meer bereiken.

wie kan mij advies geven, ik weet het echt niet meer. Ik ga graag met mensen om, ik help mensen graag. ik hou van verzorging''uiterlijk'' hou enorm van reizen.
Tja wat moet ik nou

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (9)

Niet zo gek met zoveel keuze... Je zou een beroepskeuze test kunnen gaan doen. Dan kijken ze aan de hand van je interesses wat je zou kunnen gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voldoet aan vrijwel al je genoemde zaken: Prostituee.

Legaal beroep en goed inkomen.

Je bent niet van slechts een man afhankelijk. Je gaat met mensen om, voornamelijk mannen.

En als je er goed in bent, werk je drie dagen en scheur je de rest van de week in je porsche door Europa.

En anders:

Manager van een uitzendbureau keten.

Of persvoorlichtster. Maak je ook veel reizen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt manager in een vakantiepark, camping of bungalowpark. Als frontoffice manager ben je het centrale aanspreekpunt voor zowel de gasten als de medewerkers.
Je moet communicatief sterk zijn, mensgericht en je hebt zeker organisatietalent nodig. Je moet goed tegen drukte kunnen en je talen spreken.
Ook Leisure & Hospitality Executive is uitdagend als je sportiviteit en creativiteit wilt combineren met leidinggeven. Je werkt dan in binnen- en buitenland in de recreatie zoals bungalowpark, resorthotels, attractiepark of sport/animatie organisatie.
Kijk eens op de site van Vacansoleil training center of op de site van Centerparks ofzo. Als manager kan je goed verdienen!
amc
13 jaar geleden
wat ik welvaak mee maak is dat de baan wat het best bij je pas altijd wel voor je is geweest. vaak denk je moeilijk. een baan hoeft niet zo zeer iets te zijn wat je dagelijks hoort .
gewoon kijken wat je leuk vindt en vaak zit je goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een beroepskeuzeadviesbureau, die zoeken met jou je sterke en zwakke punten op, je interesses en zoeken er een beroep bij.
Succes. Kost natuurlijk wel iets, maar dat is investering in je toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al zo veel geprobeerd hebt op jouw leeftijd,
dan heb je nooit ergens lang genoeg gewerkt om de finessen van het vak te leren kennen en te waarderen.

Je wilt iets meer bereiken.
Tja, het punt is toch dat je eerst een beroep moet hebben en daarna pas kunt gaan werken aan "meer bereiken".

Kun je met MBO toerisme niet reisleidster worden?
Maar - helaas voor jou - beginnen die ook vaak met het veel saaiere werk op een reisbureau.
Als je daar dan goed in bent, dan kun je het uitbouwen of zelfs voor kiezen om reisleidster te worden
voor schoonheidsreizen.
Dan combineer je mensen, verzorging en reizen.

Maar misschien wil Kras reizen je wel meteen aannemen voor dit soort reizen:

http://www.kras.nl/vakantie/searchresult.htm?triptype=beauty&osc=googleauto&gclid=COmOktfCiqQCFUYqDgodOneTJA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het IS ook lastig. En besef goed: de ideale baan bestaat eigenlijk niet, als je met 'ideale baan' bedoelt dat de functie geen enkel nadeel heeft.
En als je een baan alleen maar gaat doen omdat ie goed betaalt, zal dat waarschijnlijk niet lang goed gaan, want je moet er ook lol in hebben en geschikt voor zijn.

Ik wens je succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hej Anoniempje!

Als het je geruststelt, ik ben 40 en ik weet ook nog steeds niet wat ik wil worden als ik later groot ben!

Ik ben ook steeds van de ene baan in de andere gerold (ik heb jaren als sales in de IT gewerkt). Sinds 6 jaar ben ik woonachtig in Zweden en ben 5 jaar geleden door een gemeente gevraagd om o.a. Nederlanders voor de gemeente te werven. Leuk werk, je werkt met mensen, reist naar beurzen, werkt zelfstandig en je netwerk wordt heel groot. Sinds 1 juli ben ik als projectleider werkzaam om hetzelfde te doen, maar dan voor een hele grote regio en stuur ik een aantal mensen aan. Erg leuk en uitdagend werk, maar ik weet nog steeds niet wat ik wil worden als ik groot ben!

Heb je geen hobby's waar je evt. je beroep van zou kunnen maken? Ik vind het heel goed dat je vooruit kijkt en je niet afhankelijk wil zijn van een partner!! Je zult op je 23e waarschijnlijk niet al te veel verdienen ivm leeftijd en ervaring, maar in de loop der jaren wordt dat ook meer.

Zoals al eerder gezegd, ga eens met een beroepskeuze adviseur praten en laat je voorlichten! Is eigen ondernemer niet iets voor jou? Ga dan eens praten met de startersbalie van de Kamer van Koophandel.

Succes!
Irene
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat vooral je zelfstandigheid/onafhankelijkheid nu een belangrijke rol voor je spelen. Daarmee vind je niet persé de baan die je ook leuk vindt.

Misschien helpt het om een lijstje te maken van dingen die jij belangrijk vindt in je leven.
Je geeft al een aantal voorbeelden:
- je hebt graag mensen om je heen
- helpt mensen graag
- houdt van verzorging
- houdt enorm van reizen

Je hebt Mbo Toerisme gedaan en hebt heel wat werkervaring. Dat is al iets dat je mee hebt omdat je nog heel jong bent en toch al veel ervaring. Zaten daar dingen bij, onderdelen, die je erg aansprak?
Welke ingredienten vind je belangrijk in je werk?
Je wilt iets meer bereiken dan de dingen die je al gedaan hebt. Dat kan ook gebeuren als je het eerst de tijd geeft om te ontwikkelen. Als je op jouw jonge leeftijd al veel ervaring hebt, heb je wellicht veel korte ervaringen opgedaan.
Als je met het opschrijven van jouw belangrijke ingredienten eens gaat kijken naar de banen die jou het meest aantrekken, kun jij je daar eens in orienteren en kijken of je verder kunt groeien in dat bedrijf. Dat heb je niet direct.
Zoals ik al zei heeft dat tijd nodig. Naar mijn idee, haal ik uit je stukje, heb je focus nodig en een doel. Waar wil jij naar toe werken en wat motiveert jou om daar tijd en energie in te steken.

Opvallend dat je duidelijk schrijft ENORM van reizen te houden. Je hebt een opleiding richting toerisme. Ik zou zeggen: ga daar eens in verder snuffelen en leren.

Kom je er zelf niet uit dan is het aan te raden om daarvoor de hulp van iemand anders in te schakelen. Een loopbaancoach of personal coach die met jou in gesprek gaat zodat je erachter komt waar jouw interesse naar uit gaat en inzichten krijgt hoe je dat bereikt.

Succes!