Mondeling aangenomen, toch een afwijzing.

Ik ben mondeling aangenomen bij een bedrijf. De salaris onderhandelingen succesvol afgesloten. Alleen nog geen contract binnen.

Wel zijn de betreffende afspraken op mijn cv geschreven en die heb ik ook thuis. Het enige wat er nog moest gebeuren is een assessment. Die heb ik niet naar hun tevredenheid gemaakt. Terwijl ze van te voren aangaven dat deze test niet leidend zou zijn. (puur alleen om te kijken waar je staat)

Nu ben ik net gebeld en toch afgewezen

mag dit zomaar? Ik zou 1 september beginnen. wat nu dus niet doorgaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar dat ze je eerst aannemen en daarna pas een assessment doen. Meestal is dat andersom.

Antwoorden (5)

Netjes is het zeker niet, maar ik denk dat je geen poot hebt om op te staan. Zolang jij geen getekend contract hebt denk ik dat ze hier gewoon mee wegkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als uit het gesprek overduidelijk is gebleken dat je bent aangenomen, heeft dit zeker rechtskracht. Als het bedrijf echter op deze manier omgaat met sollicitanten, dient de vraag zich aan of je daar nog wel wil werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad niet netjes, maar er bestaat sowieso iets als een proeftijd (meestal een maand) waarin ze je op staande voet kunnen ontslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is een mondelinge afspraak bindend maar laat ze eens een contract maken. Daarna kunnen ze op de eerste werkdag gewoon weer naar huis sturen zonder opgaaf van reden. Nu heb je nog wat extra tijd om een andere job te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na dit soort praktijken zou ik er nooit van mijn leven willen werken. Hou dit maar in je hoofd om het alsnog positief te bekijken.

Ga er ook niet voor vechten, want dan ontslaan ze je alsnog in de proefperiode, hou lekker de eer aan jezelf en bedank ze netjes.