gister tot te laat uitgegaan en voel me nu brak. Wat is een goede manier op weg te komen van me werk nu?

oke ik zit nu op werk, met een zwaar brak hoofd en ben eigenlijk niks aan doen. tenminste niks nuttigs. wat is een goede smoes om weg te gaan? heb om half 1 pauze en wou daarna eigenlijk naar huis gaan. ik voel me echt niet lekker maarja ik kan moeilijk zeggen dat ik gister teveel heb gezopen.

plz help me

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (15)

Zeggen dat je ziek bent,de reden waarom je je zo vreselijk voelt hoef je niet te melden. Het is alleen wel je eigen schuld, volgende keer misschien niet drinken door de week..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slecht hor, het is zijn eigen schuld en daar mag de baas niet de dupe van zijn.
Voortaan niet naar je werk gaan en je ziek melden. Ik zou als ik nu in jouw schoenen stond gewoon zeggen dat je je echt niet goed voelt. Ook al heeft je baas je misschien door, dat is je eigen schuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zo, maar als je te beroerd bent om te werken moet je er niet zijn. Ik ben zelf werkgever en wil ook niet dat mijn personeel met kater gaat werken, ik neem het ze wel kwalijk dat ze teveel drinken terwijl ze moeten werken. Als je je werk nog kunt doen moet je werken en anders gewoon ziek melden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeftr ooit iamand bij mij gedaan. Zich ziek gemeld omdat ze teveel had gezopen. Ze hoefde van mij nooit meer te komen. Dit zegt iets over iemands mentaliteit.
Dan neem je maar een vrije dag op.
Tja het ligt er aan of je onlangs ziek bent geweest..ben je bijv. pas nog thuis gebleven ivm ziekte dan zou ik deze dag proberen door te komen..ben je nooit ziek (of weinig) zou je je af kunnen melden omdat je niet lekker bent, ziek is ziek..al is het natuurlijk wel een klein beetje je eigen schuld. Misschien heeft je werkgever nu ook niet echt veel aan je en is het maar beter je bed in te gaan..maarrr dan vanavond niet uit gaan hè?? Vaak helpt het trouwens wel als je wat eet, tussen de middag een gezonde lunch??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeggen dat je je niet lekker voelt. Dat je hebt geprobeert toch te komen, maar dat het gewoonweg echt niet gaat en zelfs erger word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt proberen of je je ziek kunt melden.
Zo niet: Gewoon snipperuren opnemen en naar huis gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan neem je gewoon een vrije middag, als dat nog kan. je ebnt niet ziek, en dat hebben je collega's vast wel door, dus een ziekmelding levert je geen punten op. Of je gaat in de pauze even naar buiten , frisse neus halen. En doe vanmiddag de klusjes die niet veel nadenken nodig hebben
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaam juist Anneliez +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
acuut snipperen!tenslotte zit je toch maar uit je neus te eten..volgende keer minder zuipen lijkt me een goed idee!
s`avonds een vent, s`ochtends een vent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom op zeg!!Neem een paar Paracetamols,drink een flesje water,maak in de pauze een ommetje en doe daarna wat je moet doen.
Het is wel heel flauw om je na zo'n avond ziek te melden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies: "Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je had ook eerder naar huis kunnen gaan. *uit de kroeg of waar je dan ook mag zijn geweest bedoel ik dan he, niet van je werk! man wat miep je nu joh. ik heb een slaapstoornis en sla een paar nachten in de week een hele nacht over. wees niet bang dat je omvalt van de slaap hoor, waarschijnlijk stond je nog stijf van de drank. en daarbij, ik neem aan dat je kan klokkijken dus je wist van te voren dat je moest werken toch? je hebt een keuze gemaakt, dus tja.... hoop dat je ervan genoten hebt en als een kerel met ballen én ruggengraat gewoon je uurtjes hebt volgemaakt.
Ziek melden terwijl je niet echt ziek bent vind ik persoonlijk altijd een zwaktebod. Neem je verantwoording en zeg gewoon dat je overuren of verlofuren op wilt nemen. Gewoon zeggen dat je brak bent en dat er niet veel uit je vingers komt. Een baas kan dat beter waarderen dan als je met een zielig verhaal over ziekmelden aan komt zetten. Overigens, dat wordt altijd doorheen geprikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +
Je bent niet ziek, dus ik zou kijken of je een paar uur vrij kunt nemen, zodat je nu meteen naar huis kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet je kop in het zand, maar in een bak met steenkoud water stoppen. kikker je van op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste smoes is door te zeggen dat je gewoon een lamzak bent die 's avonds niet blijkt te beseffen dat hij de volgende dag gewoon weer moet werken en dan maar hoopt met een smoesje er onderuit te komen en blijkbaar te laf is om gewoon vrije uren op te nemen.

O nee, dat is de waarheid....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de waarheid wat echt beter is , of doorzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel koffie drinken op je werk, zo doe ik dat altijd.

Toegevoegd na 3 minuten:
uurtje slaap zou ik niet trekken, bij 4 uurtjes slaap ben ik al verrot. Dan zou ik even overleggen om een vrije dag op te nemen zodat je de organisatie niet financieel belast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze het al niet aan je adem ruiken weten ze vast wel dat je brak bent.

hoezo kan je niet zeggen dat je teveel gezopen hebt. omdat ze dan zien dat je je verantwoording ff niet helemaal aan kan? dingen zijn toch zoals ze zijn, of schaam je je ervoor ofzo?

een hele effectieve manier om naar huis te gaan is ontslag nemen op staande voet, maar hier zit je waarschijnlijk niet op te wachten.

de andere manier is om even niet zo aanstellerig te doen en gewoon doen wat je moet doen. zodra je thuis bent neem je e douche en duik je je bed in. en maak er meteen een leer moment van voor de volgende keer.

zoals er al gezegd is: 's avonds een vent, 's morgens een vent.
dus niet miepen, je hebt het aan jezelf te danken en hoeft je baas niet de pineut te zijn omdat jij je de avond ervoor niet in hebt kunnen houden.

werkze nog!!!!