In een vacature staat vermeldt dat de kandidaat affiniteit met IT moet hebben. Wat wordt er daarmee dan precies van de kandidaat verwacht?

Wie kan dat iets ruimer omschrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.6K

Het beste antwoord

Affiniteit is "verwantschap in geestelijk opzicht". Meestal bedoelt men dat je er interesse in moet hebben en er ook het een en ander van afweet. Het is wellicht niet nodig dat je er een opleiding voor hebt gevolgd (anders staat dat wel expliciet in de vacature vermeldt), maar men verwacht wel dat het niet helemaal nieuw voor je is en dat je er in de aangeboden baan mee te maken zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat het IT-gebeuren je aanspreekt....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt dan van de kandidaat verwacht dat deze zich op een vanzelfsprekende en natuurlijke manier op zijn gemak voelt in de omgang met IT-gerelateerde zaken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verwoord. +
De contactpersoon die staat aangegeven in de advertentie kan dat nader omschrijven. Bel hem/haar op en vraag naar de exacte omschrijving. Dat toont ook gelijk je oprechte belangstelling voor de baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat IT je aanspreekt en dat je er in geïnteresseerd bent en dat je er wat van af weet. Je hoeft geen specialist te zijn maar inzicht in het gebeuren.