Wanneer mag je in functiegroep omhoog?

Ik werk in een supermarkt. Momenteel is mijn functie aankomend kassamedewerker (functiegroep A). Nu doe ik al enige tijd werkzaamheden achter de balie voor TNT Post. Volgens mij hoort iemand die werkzaamheden doet met betrekking tot een postservicepunt al in functiegroep b (kassamedewerker).
Ik heb geen opleiding met betrekking tot de supermarkt, ik studeer nog fulltime.
Ik heb een 0-urencontract en ik werk voornamelijk 's avonds en in het weekend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Dit is een persoonlijke vraag. Ik zou zeggen vraag je baas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen de supermarkten zal een CAO zijn. Kijk die er eens op na.
Of je een opleiding hebt op dat gebied is niet erg relevant. Je leidinggevende vindt je goed genoeg om deze hoger ingeschaalde functie te doen.
Het mag ook niet uitmaken wat je voor soort contract hebt. Je wordt ingeschaald naar functie en niet naar de tijdelijkheid van je contract. Tenzij dit zo is afgesproken in de CAO maar dat kan ik mij niet voorstellen.

Dat je dit al enige tijd doet, is een goede reden om met je leidinggevende te praten over de juiste inschaling van je werk.
Als functiegroep B van toepassing is en je ontvangt nu A dan moet hij wel een hele goede reden hebben jou dat niet te betalen. Ik zou ook vragen om dit dan met terugwerkende kracht in te laten gaan vanaf het moment dat je dit werk bent gaan doen. Dat is reeel want je hebt al bewezen dat je het kunt. In ieder geval schrijf je niet dat er twijfels zijn of je het wel goed doet..