Welke opleidingen en banen zijn er in Nederland te vinden die met dieren te maken hebben?

Dus opleidingen en banen waarbij je met dieren werkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

dierenarts + - assistent(e), met de keuze vee of kleine huidieren of allebei
veeverloskundige
dierfysiotherapeut
diergedragsdeskundige / dierpsycholoog
honden trimmer
dierenverzorger (kinderboerderij, dierentuin)
asiel/pensionhoud(st)er
boer met vee / varkens / pluimvee
dierfotograaf / natuurfilm-maker
dierenboekschrijver
hondentrainer (met/bij hondenschool, blindegeleidehonden, soho-honden)
dolfijnentrainer
kunstmatige inseminator (bij koeien zaad van een stier inbrengen, bij merries dat van hengsten)
hoefsmit
paardrijleraar
koetsier van koetsen/Jan Pleziers (plezieren??)
hondenuitlaatservice
-dierenchirurg, gespecialiseerd op één diersoort, bijv heupdysplasie bij honden verhelpen door prothese/kunstgewricht inplanten, paarden
-wetenschappelijk onderzoek doen bij dieren/vissen
(moet je dus een studie in die richting voor kiezen : marinebiologie bijv.)

Als me nog meer te binnen schiet, zet ik het nog bij...

Toegevoegd na 17 minuten:
inspecteur bij de Dierenbescherming
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kijk eens op deze site:

http://www.opleidingenberoep.nl/ts/ob/index.php

en dan onder 'zoeken' trefwoord 'dieren' invullen en opleidingen aanvinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.tinley.nl
opleidingen tot gedragstherapeut voor verschillende soorten dieren.
13 jaar geleden
Dierenfluisteraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dierenambulance, dierendokter, dierenwinkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind je dieren leuk? En zou je er het liefste de hele dag voor zorgen? Dan is een functie als Dierenverzorging precies wat je zoekt. Een baan die uiteraard een flinke dosis dierenliefde vereist, maar vooral vakkennis en praktische vaardigheden. Die kennis en vaardigheden doe je op tijdens de MBO-opleiding dierverzorging. Uit het lesmateriaal, van je ervaren docenten, op de praktijkdagen en – vooral – tijdens je beroepspraktijkvorming bij een dierenzorginstelling.

Waar kun je deze MBO opleiding volgen:
- LOI MBO College
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je wel met dieren te amen wilt hebben, maar niet per se zelf als dierverzorger wilt werken, is de HBO opleiding diermanagement misschien iets voor je. Deze kun je volgen aan het Van Hall Instituut in Leeuwarden.

Ook in Barneveld zit een opleiding gericht op alles wat met dieren te maken heeft (MBO opleiding).