Hoeveel kun je verdienen met het bezorgen van een dagblad?

Ik kan dit wel vinden: http://www.bezorgers.nl/faq/hoeveel-kan-ik-verdienen

Hoeveel kranten, bijlages en tweede bijlages heb je gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van je wijk én voor wie je bezorgd. Zo is mijn ervaring uit mijn jonge jaren dat de Telegraaf erg goed betaald, ik verdiende als 15 jarig jochie voor 80 huizen (max. 1 uur werk als je de wijk goed kent) 180 euro per 4 weken, terwijl je bij een lokalere krant voor dezelfde wijk én meer huizen 120 euro verdiende.
Alles natuurlijk wel bruto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De grootte van een krantenwijk kan nogal verschillen. Heeft te maken met in welke wijk je je kranten moet bezorgen. Is het stedelijk of landelijk gebied en heeft de wijk hoogbouw of niet.

Gemiddeld moet je denken aan rond de 100 a 120 kranten. Bij een wijk in het landelijk gebied ligt dit aantal lager natuurlijk, maar daar zal je een extra vergoeding krijgen, omdat je verder moet fietsen.

Bij Wegener is er over het algemeen alleen op zaterdag en ter ere van speciale gelegenheden een bijlage.

Voordeel van een krantenwijk boven bijv een baantje als vakkenvuller is in elk geval dat de uurvergoeding hoger ligt. Je lekker buiten bent tijdens het bezorgen en op die manier ook nog eens aan je beweging komt. Bovendien is het maar een uurtje a anderhalf uur per dag.
AlphaLimaSierra