Kun je stage lopen in een restaurant?

Voor school moet ik stage lopen. En in restaurant lijkt me dat wel leuk. Maar kan dit ook? Want een stage moet een hele dag zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zit nu op het middelbaar onderwijs, derde jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Wil jij graag die ene stage in de horeca? Schrijf je dan nu gratis in op stagemotor.nl en laat je matchen met een bedrijf wat echt bij jou past!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit kan. Mits je wel een opleiding doet in de horeca. Mocht je automonteur willen worden lijkt me een stage in een restaurant niet erg nuttig.

OT:
Een restaurant heeft ook voorbereiding nodig en ook moet er worden schoongemaakt. Reken dat er klanten zijn tussen 16:00 en 22:00 (dat is al 6 uur) + 1 uur voorbereiding en 1 uur schoonmaken maakt 8 uur werken, mooie werkdag!

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik neem aan dat je dan een "snuffelstage" gaat lopen.

Dit kan over het algemeen wel. Mocht je toch twijfels hebben kun je altijd aan jou leraar/lerares vragen of dit is toegestaan, maar dit zou geen problemen moeten geven.

Er zijn ook restaurants die "overdag" lunches of brunches verzorgen. Het is dus misschien ook leuk om een keer te helpen bij een brunch en bij een "avondmaal".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet toch een maatschappelijke stage zijn? Dus het zou alleen in een speciaal restaurant kunnen. Bijvoorbeeld waar gratis maaltijden aan daklozen worden geserveerd, of waar verstandelijk beperkte mensen werken. Wellicht is er bij jou in de buurt zo'n gelegenheid te vinden. Daar kan je gewoon gaan vragen of het mogelijk is een dag mee te lopen. Meestal zijn de leidinggevenden daar wel voor in.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nu ik in je andere vraag heb gelezen dat het om Amersfoort gaat kan ik je De Onthaasting aanbevelen. Schuin tegenover het Centraal Station staat een oud herenhuis waar verstandelijk gehandicapten onder begeleiding deze lunchroom runnen.
Amadea
12 jaar geleden
Ja dat kan zeker! Restaurants en andere horeca gelegeheden zien graag stagiaires komen!
Een stage moet alleen wel aansluiten bij je opleiding, dus daar hangt het ook vanaf.

Check alleen wel even de wetgeving met betrekking tot het werken in de avonduren als je nog jong bent! Hier zijn regels aan verbonden.

Toegevoegd na 1 minuut:
(of informeer hierover bij je docenten)