ww uitkering,losse opdrachten aangeboden gekregen maar uwv wil niet dat ik begin. Moet fulltimebaan zoeken. Heb ik rechten, wat kan ik doen?

Wil graag aan losse opdrachten beginnen die mij aangeboden worden, maar uwv wil niet dat ik begin. ik moet maar een fulltime baan zoeken. Iemand die ik ken zit in exact dezelfde situatie en die heeft wel toestemming, hij vult gewoon een keer in de vier weken zijn gewerkte uren in. Ik heb gevraagd of ik dit als freelancer mag doen maar dan komen ze met allerlei vreemde voorwaarden. Naast een ondernemingsplan moet ik ook schriftelijk aantonen dat ik na een half jaar geen uitkering meer nodig heb. Dat kan toch niemand? Verder als ze dat al goed keuren geven ze me dan meteen een inhouding op de uitkering en geven ze ook aan dat die uitkering zowiezo na n tijd helemaal stopt dan terwijl ik nog wel rechten heb wat arbeidsverleden betrefd.
Ik snap deze moeilijkdoenerij niet, weet iemand of ik hierin rechten heb en of ik hier nog iets mee kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

ik wilde als klussenier (zzp-er) beginnen, en het UWV kwam met de volgende regel:

als ik in de eerste maand 200 euro zou verdienen, werd ik 200 euro gekort.
als ik in de tweede maand 600 euro zou verdienen, werd ik 600 euro gekort.
als ik in de derde maand 300 euro zou verdienen, werd ik TOCH 600 euro gekort, want dat had ik de vorige maand ook gehaald.

Bovendien moest ik minimaal 2 verschillende opdrachtgevers hebben, minimaal 1250 uur per jaar werken, en als ik ermee zou stoppen had ik helemaal geen recht meer op een uitkering.

Ik ben er maar niet aan begonnen....