Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben via een detacheringsbureau gekoppeld aan een bedrijf. Hoelang is dit van kracht?

Hoelang duurt het hierna voordat je zonder tussenpartij bij een bedrijf mag werken juridisch gezien?

Staat niets op hun site hierover.

ronron1212
6 maanden geleden
Hoe bedoel je indienst trede bij dat bedrijf?
TurfGraver
6 maanden geleden
Maximaal drie tijdelijke contracten aangaan met dezelfde werknemer over een periode van drie jaar.
Een gedetacheerde werknemer mag niet belemmerd worden om een vast dienstverband aan te gaan met de inlener, na de detacheringsperiode.
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Vraag het na bij het detacheringsbureau. Voor zover ik weet is daar geen duidelijk antwoord op te geven. Er zullen afspraken gemaakt zijn tussen het bedrijf en het detacheringsbureau. Bij verschillende uitzendbureaus is het na een half jaar. Maar dat ligt niet juridisch vast.
ronron1212
6 maanden geleden
Geldt het concurrentiebeding bij detachering?
Een concurrentiebeding verbiedt een werknemer om voor een ander bedrijf in een vergelijkbare functie te werken. Maar in de Wet Allocatie arbeidskrachten door intermediairs (Wet Waadi) is een belemmeringsverbod opgenomen. Dat betekent dat het een werknemer niet verboden mag worden om aan het eind van een detacheringsovereenkomst bij de opdrachtgever aan de slag te gaan. Daarom is het concurrentiebeding in veel gevallen (deels) niet geldig.
Alex1995
6 maanden geleden
Voor de duidelijkheid: ik heb geen detacheringscontract gehad. Ben een half jaar geleden bij een bedrijf op gesprek geweest die het detacheringsbureau had doorgegeven. Die vonden de tussenpartij het probleem. Kan ik na een half jaar zonder tussenpartij terug gaan naar dit bedrijf op eigen initiatief zonder later gezeik te krijgen?
TurfGraver
6 maanden geleden
Je staat altijd vrij om zelf ergens te solliciteren.
ronron1212
6 maanden geleden
Het detacheringsbureau heeft je geen contact gegeven maar wel naar een mogelijke opdracht gestuurd?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing