Mijn werkgever wil de werkbriefjes per computer gaan versturen.Ik ben niet in het bezit van een computer.Hoe nu verder?

Mag de werkgever verplichten een computer aan te schaffen of moet de werkgever er een in bruikleen geven.
Ben niet werkzaam bij uitzendbureau.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De werkgever mag en kan jou niet verplichten een computer aan te schaffen maar moet jou wel de mogelijkheid geven om een computer op het werk te gebruiken als jij verplicht bent om werkbriefjes per computer te versturen.

Als je dat zelf niet wil: er zijn altijd computers in de bibliotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

misschien is er een regeling te treffen dat je gedeeltelijk op kosten van de zaak een computer kunt kopen.

bedrijven hebben meestal reserve computers staan, vraag eens of daar een mogelijkheid ligt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
jodokus misschien hebben ze wel 10 mensen die geen computer hebben dan heb je met een reserve computer ook niets. de meeste bedrijven hebben tegenwoordig geen pc meer maar domme clients.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat bedoel je hiermee? : "de meeste bedrijven hebben tegenwoordig geen pc meer maar domme clients." bedrijven hebben, dat weet ik, computers reserve staan die het laatst vervangen zijn. als de nieuwste computers, na 2 jaar, weer vervangen worden, dan worden de oudste weggegeven of verkocht.
ronron1212
11 jaar geleden
Er staan meestal alleen nog maar kleine kastjes die een verbinding kunnen maken met een netwerk. Pc zijn te duur in verhouding met deze kastjes. Ik heb nog nooit oude computers in een bedrijf gehad die werden direct overgedaan aan het personeel of werden afgevoerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je info, bedoelde je servers? een half jaar geleden heb ik een reserve computer van een bedrijf gekocht, die met een partij andere vervangen werd.
ik neem aan dat wat jij vertelt bij een aantal bedrijven zo is, bij andere gebruiken ze kennelijk nog wel computers.
ronron1212
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb jij het over kleine bedrijfjes.
ronron1212
11 jaar geleden
Ik bedoel overigens geen servers
In je werkomgeving is geen pc die je mag gebruiken dan kun je je werkgever uitleggen dat je graag je werkbriefje op een pc wilt invullen maar dat je er geen een hebt. hij kan je niet verplichten er een te kopen.