Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zou je een vacature verwijderen als je nog geen nieuw personeel hebt gevonden?

Bij mijn baan heb ik een functie waarbij ik op dit gebied de enige werknemer ben. Het werk wordt wat veel voor mij in mijn eentje. Mijn werkgever gaf aan 2 maanden geleden opzoek te zijn naar een nieuwe werknemer. Ik zag toen dat er ook een vacature op de website is geplaatst. Maar een paar dagen terug keek ik op de website en zag dat de vacature verwijderd is. Dat vind ik wel vreemd, waarom een vacature verwijderen als je nog niet eens een nieuwe medewerker hebt gevonden? Of kan het ook zo zijn dat ze nu opeens niet meer opzoek zijn en mij juist meer werk willen laten verrichten? Ik vind het best mysterieus.

Ritsuka
10 maanden geleden
Misschien lopen er al wel sollicitaties op dit moment, weet je dit?
denzell11
10 maanden geleden
2 maanden geleden liepen er inderdaad sollicitaties maar toen was de vacature gewoon online.
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
Misschien handiger om het op het werk te vragen, in plaats van ons laten gokken
denzell11
10 maanden geleden
Niet gokken, er kunnen toch eventueel mensen zijn die dit misschien ooit zo ook hebben ervaren?
tinus1969
10 maanden geleden
Lijkt me duidelijk: je werkgever is niet werkelijk van plan een nieuwe werknemer aan te nemen die jou kan vervangen/ondersteunen.
Het is dus een slechte werkgever, en dat is het signaal om een andere baan te gaan zoeken.
crispy
10 maanden geleden
Het kan ook zijn dat er nagedacht wordt om werk op een andere manier te organiseren, dat er daarom nog niet bekend is wat er in de vacature zou moeten staan.
ronron1212
10 maanden geleden
@denzell11 ervaringen van andere kan je niet vergelijken elke situatie kan anders zijn of worden beoordeeld. Op je werk vragen is de beste oplossing.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Er zijn meerdere mogelijkheden, misschien heeft hij maar voor een bepaalde tijd advertentieruimte ingekocht om de vacature te plaatsen en is die tijd verlopen. Of misschien is de omzet van het bedrijf teruggelopen en is er nu geen budget voor een nieuwe werknemer. En het zou ook nog kunnen dat er iemand is aangenomen die niet direct kan beginnen en dat ze dat jou nog niet verteld hebben. Kortom, vraag het aan je baas, want voor ons blijft het raden naar de reden.
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing