ik werk sinds 2,5 maand bij de thuiszorg, heb 2 weken vakantie gevraagd maar is afgewezen door personeelstekort mag dit ?

heb nog geen contracht ontvangen. en hoorde dat andere 3 weken vakantie hebben. Er werd mij telefonisch verteld dat het gewoonweg niet mogelijk was en dat ik dan maar aan mensen moest vragen of ik op vakantie mocht. ik vind het van de gekke...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vakantiedagen bouw je op. Als jij pas 2,5 maanden aan het werk bent in de thuiszorg heb je nog niet genoeg dagen opgebouwd om 2 weken vrij te kunnen nemen. Per maand bouw je ca. 2 dagen op. (iets minder), dus je hebt er dus 5 opgebouwd. Maar heb je bij je aanstelling gevraagd of je vakantie mocht opnemen? De werkgever hoeft jou nu nog geen vakantie te geven, zeker niet als er personeels te kort is. Hij kan het doen, als gunst.
Als ik jou was zou ik in september een weekje nemen.