Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vraag over zij-instromen:

Als je docent wilt worden via zij-instroom, hoe goed moet je dan zijn aan het begin? Moet je gelijk voor de klas of wordt je ingewerkt? Ik weet wel dat je een kwalificatie moet halen (dat kan via de school), maar wat wordt er aan het allereerste begin van je verwacht?

13 jaar geleden
719

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo Snuffel. Ik weet niet in welk vak je les wil gaan geven en hoeveel ervaring jij al hebt met het doceren maar misschien kan ik je een beetje vooruit helpen.

De "kwalificatie" waar jij het over hebt heet de Pedagogische Didaktische Aantekening (PDA) en dit is een verkorte opleiding om je voor te bereiden op het docentschap. Als jij deze PDA nog niet hebt dan is het handig om eerst onder leiding van een vaardige docent mee te gaan kijken en daarna (deel)lessen te gaan geven.

Uiteraard kun je nog beslissen om een HBO studie te gaan doen in de vorm van een lerarenopleiding, daar leer je alle kneepjes van het vak en ben je optimaal inzetbaar als docent. Kijk maar eens bij de bijgevoegde link.

Ik wens je heel veel plezier met je docentschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding