Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je na het reageren op een vacature altijd direct in staat zijn om te werken?

Soms zie ik vacatures waar niet bij vermeld staat of je direct in staat moet zijn om bij de nieuwe werkgever te kunnen beginnen(mocht je aangenomen worden). Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe baan en zie dan ook al vacatures alleen, ben ik pas begin januari beschikbaar. Lijkt me niet dat een werkgever mij bijvoorbeeld in november aan gaat nemen en het geduld heeft tot januari. Maar werkgevers moeten dan ook wel snappen dat solliciteren tijd kost en het wel weken kan duren voor je een reactie krijgt.

6 maanden geleden
1.9K
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Een werkgever die iemand met ervaring zoekt, weet dat de sollicitant vaak een andere baan heeft. En daar hoort een opzegtermijn bij. Die is meestal een of twee maanden. Voor de werkgever die iemand zoekt is dat meestal geen probleem en iets waar als het goed is rekening mee wordt gehouden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Pas januari, is al over 1.5 maand. Dat ik al best snel. Werkgevers vinden dat over het algemeen niet lang, bedenk dat jij eerst moet solliciteren, dan moeten zij brieven gaan selecteren en mensen uitnodigen, gaat al zeker een week overheen. Dan gesprekken en dan moet dat weer besproken worden, en dan nog de arbeidsvoorwaarden vastleggen. Je mag blij zijn als je per januari kan beginnen. Bedenk ook dat veel sollicitanten een opzegtermijn hebben van zeker 1 kalendermaand. En bedenk ook dat je misschien meer sollicitaties moet wegdoen voor je een baan hebt. Dus ga gewoon solliciteren, veel succes
(Lees meer...)
anneliez
6 maanden geleden
De *nieuwe) werkgever weet, dat de opzegtermijn doorgaans één maand is + de dan lopende maand moet worden afgemaakt. Als je dus op de laatse dag van een maand ontslag neemt, is de totale uitwerkperiode één maand + die laatste dag.
Neem je ontslag op de eerste van een maand, dan is de uitwerkperiode één maand + de lopende maand afmaken (= bijna twee maanden).
In overleg met de hudige werkgever kan hiervan worden afgeweken.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 8 november 2023 21:09: tekst
6 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding