(muziek) manager worden? Wat moet je studeren?

(Muziek)manager van beroemde mensen worden lijkt me geweldig. De optredens regelen. Bedenken wat te doen om ze te promoten enzovoort. (net zo als Scooter Braun die de manager van Justin Bieber en Psy is). Ik vroeg met alleen of wat je moet studeren. Ik wil de studie dan graag in het buitenland doen. (Ik wil namelijk later als het kan in het buitenland wonen/werken).

Toegevoegd na 44 minuten:
Ooh ja. Ik zit nu op de middelbare school en ga afstuderen op niveau Atheneum.

Toegevoegd na 56 minuten:
Het land waar ik zou willen studeren maakt niet zo veel uit. Bijvoorkeur Amerika of het verenigd koninkrijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Het ligt enorm aan je opleidingsniveau en het land waar je zou willen studeren. Zo zou je in Engeland, Duitsland of Finland kunnen studeren (zie bronnen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Nederland kan je muziekmanagement studeren aan de
Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.
En dat is een goed begin. Krijg je tenminste nog iets van studiefinanciering.

Music Management
De Bachelor of Art and Economics in Music Management leidt je op tot muziekmanager. Je wordt opgeleid voor functies in de organisatorische en zakelijke kanten van de muziekpraktijk, met name de popmuziek. Wil je aan de slag als artiestmanager of wil je werken bij een boekingskantoor, podium of muziekmaatschappij? Dan biedt deze opleiding je de kans om van je passie je beroep te maken.

http://www.hku.nl/web/Studiekeuze/Kunstmanagement/MusicManagement.htm?gclid=CJLFkv-zorcCFYdd3godJBIAFQ

Daarnaast zou je alvast kunnen beginnen met heel veel geld verdienen,
want een studie in het buitenland is duur en daar kom je niet zomaar op.

Tot slot:
Je wordt niet zomaar manager van "beroemde mensen".
DIe mensen zijn beroemd omdat ze een goede manager hadden, hebben,
niet andersom.
Je zult je dus ontzettend veel met muziek moeten gaan bezig houden. Kijken of je er verstand, en vooral gevoel, voor hebt. Of je kan inschatten wat een succes gaat worden etc.
En denk er om dat in "het buitenland" nog veel meer mensen zijn die hetzelfde willen als jij, dus je moet er op een of andere manier heel erg uitschieten!

Dus lees ook dit:
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/kunst/popmuziek