Mag er verlof worden afgeschreven als de werkgever mij een dag niet nodig heeft?

Ik zit met een vraag. Ik ben werkzaam op een basis van een 32 uren contract. Afgelopen donderdag ben ik afgezegd, want er was geen werk deze dag. Nu zie ik tot mijn verbazing dat deze ‘min uren’ gerekend zijn als verlof uren en dus afgeschreven staan bij verlof uren. Mag dit zomaar?!

6 maanden geleden
3.4K
ronron1212
6 maanden geleden
als je een vaste uren hebt dan mag dit niet risico voor de werkgever.
tinus1969
6 maanden geleden
Nee. Absoluut niet.
JJ12345
6 maanden geleden
Dus het mag niet, als ik het goed begrijp. Vond het al vreemd.
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Is het een contract waarbij je elke week 32 uur werkt? Of kan het volgens contract ook wisselen?
JJ12345
6 maanden geleden
Contract voor 32 uur pw. Hier word ik ook naar betaald.
Castle
6 maanden geleden
Kijk eens hier: https://www.budgetlegal.nl/mag-uw-werkgever-uw-loon-of-vakantiedagen-inhouden-als-er-onvoldoende-werk-is/

Geef als eerste antwoord