Wat antwoorden op afwijzing sollicitatie/vacature?

Voor mijn school had ik een stageplek gevonden in Utrecht, alleen werd ik geweigerd, vanwege reisafstand. Is er een optie om terug te mailen of er echt geen mogelijkheid is, want ik heb een stageplek nodig voordat de school begint..

8 maanden geleden
tinus1969
8 maanden geleden
Je woont te ver van de stageplek? Kun je dichterbij gaan wonen?
MarBet
8 maanden geleden
Wat voor opleiding ga je doen? Een bbl opleiding waarbij je een werkplek nodig hebt? Je mag namelijk in de meeste gevallen wel gewoon starten met de opleiding als je nog geen stage hebt. Alleen is dat niet wenselijk en wil de opleiding dat dus liever niet. Laat je dus ook niet te snel wegsturen bij de opleiding, want er zijn wettelijke regels die jouw ruimte geven. Bij een bbl opleiding hoef je wettelijk gezien pas op 1 januari een werkplek te hebben, maar dat weten veel mensen niet, docenten ook niet altijd.
Als reactie op je vraag: zou inderdaad bellen, afstand is jouw probleem, dus rare reden om af te wijzen. Succes!

Antwoorden (1)

Altijd doen!
Het kan alleen maar voordelig voor je uitpakken. Als je mogelijkheden ziet om hun bezwaren deels weg te nemen, stel dat da ook voor.
Succes !!!
In de reacties onder dit antwoord stelt @Amadea voor om te bellen. Dat is absoluut ook een goede tip !
Toegevoegd op 18 augustus 2023 13:55: tekst
Amadea
8 maanden geleden
Mijn vermoeden is dat je nog beter kunt bellen in plaats van mailen. Het horen van de stem (en wellicht ook het feit dat jij een logeeradres in Utrecht hebt) kan veel uitmaken!
zwieber010
8 maanden geleden
Wat kan ik als schrijven via mail dan als voorbeeld. Bellen kan ik echt niet heb telefoon angst hahaha
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 maanden geleden
Schrijf dat je enthousiast bent over je stageplek en vooral ook waarom. Schrijf wat je hoopt te leren en waarom dat belangrijk voor je is. En natuurlijk probeer je hun bezwaren weg te nemen, voor zover dat kan.