Werkgever wil filmpjes online plaatsen. Ben ik verplicht hieraan mee te werken?

Ik ben werkzaam als leraar. Mijn werkgever wil filmpjes maken van de lessen en deze online plaatsen zodat leerlingen die de lessen missen dit online kunnen 'nabekijken'. Ik vrees dat dit ten koste gaat van de lessen omdat ik er voor moet zorgen dat ik de gehele tijd 'in beeld' blijf. Bovendien gaat het enorm ten koste van mijn privacy en autonomie. Ben ik verplicht hieraan mee te werken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Een leraar hoeft niet mee te werken aan video-opnames die gemaakt worden van zijn lessen.
Leraren, leerlingen en zelfs de ouders kunnen bezwaar maken.
Wordt er wel door iedereen toestemming verleend dan dienen de opnames ten minste op een afgesloten webpagina te staan die alleen door een besloten kring via een wachtwoord is te bereiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank, met name ook voor de links.