Mijn salaris is 1 trede omhoog gegaan, maar volgens mijn CAO zou ik 2 erbij krijgen, klopt dit?

Ik heb vanuit mijn werkgever een extra trede erbij gekregen vanwege goed functioneren. Nu heb ik mijn studie afgerond, hierdoor zou ik volgens de CAO gezien 2 trede erbij krijgen, na het doorvoeren van mijn salaris kreeg ik tot mijn grote verbazing maar 1 trede erbij. Het lijkt wel of ze mijn belonging in hebben gehouden.

In mijn beleving heb ik recht op 2 tredes? Mag mijn werkgever dit zomaar doen? En hoe los ik dit op ik heb een berichtje gestuurd naar mijn teamleider. Ik ben benieuwd

10 maanden geleden
1.9K
TurfGraver
10 maanden geleden
Zonder te weten om welk CAO het gaat en welke afspraken er gemaakt zijn hebben we geen idee.
tinus1969
10 maanden geleden
Zoek contact met personeelszaken/HRM.

Antwoorden (1)

Uit jouw vraag begrijp ik dat je +1 trede voor goed functioneren en +1 trede voor het afronden van je studie verwachtte.
Als je vertelt over welke cao het gaat kunnen we controleren of de +1 voor het afronden van je studie terecht is, maar laten we daar even vanuit gaan.
Je zegt ook 'het lijkt alsof ze mijn beloning hebben ingehouden', dat kun je gerust navragen: met welke reden is de +1 trede toegekend? Dat heb je denk ik al gedaan in je bericht aan de teamleider, dus dat is slim.
Dan kun je natuurlijk ook meteen vragen hoe die tegen de andere +1 aankijkt. Belangrijk zal zijn of de +1 trede voor goed functioneren vastligt of dat het mondeling is medegedeeld. Als het op papier staat, met die argumentatie erbij, dan kun je aantonen dat je recht hebt op +2. Dan kun je ze er even vriendelijk herinneren aan 1+1 = 2. Niks bijzonders, kan gebeuren.
Als de +1 voor goed functioneren niet op papier staat dan hebben ze ruimte om te zeggen 'dat het zo niet bedoeld was', en wordt het lastiger voor je om iets te forceren.
10 maanden geleden