Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik nog recht op studiefinanciering als ik van de Beroeps Opleidende Leerweg naar de Beroeps Begeleidende Leerweg ga?

Heeft iemand enig idee hoe het zit met van BOL naar BBL gaan? Ik heb nu mijn BOL-opleiding niveau2 afgerond en ga na de vakantie niveau 3 doen, maar BBL alleen heb ik dan nog recht op studiefinanciering tot ik loon krijg? Ik moet mijn huur/opvang(dochter) gewoon moet betalen want anders kan ik nog niet eens mijn vaste lasten betalen.

10 maanden geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je stufi stopt zodra je je diploma hebt behaald (dit moet je zelf doorgeven bij duo, anders moet je terug betalen). Er is een overbruggings regeling (4 jaar geleden was dit max 3 maanden). Bel hiervoor met duo.
(Lees meer...)
10 maanden geleden
VraagAntwoord66
10 maanden geleden
Overbrugging geldt alleen voor opleidingen waarvoor je studiefinanciering krijgt. Bbl valt daarbuiten
Tripp
10 maanden geleden
De persoon in kwestie vraagt dan vanuit de bol de regeling aan. Ze is nog niet begonnen aan de bbl ;)
VraagAntwoord66
10 maanden geleden
Je hebt alleen recht op overbrugging als je VAN een opleiding komt waar je stufi krijgt en NAAR een opleiding gaat waar je stufi krijgt. Overbrugging is als overbrugging tussen 2 stufi-opleidingen in
Bij een bbl opleiding heb je nooit echt op studiefinanciering. En dus ook niet op overbrugging.

Rijksoverheid:
"U staat voltijds of duaal ingeschreven als student. Voor deeltijd of bbl krijgt u geen studiefinanciering"
* nooit echt = nooit recht
(Lees meer...)
Toegevoegd op 1 juli 2023 21:08: tekst
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding