komt de huiswerkstress op 5 VWO bekend voor? en wat kan ik er tegen doen?

Hallo!ik wordt onderhand al een beetje gek van al m'n huiswerk! Ik zit op 5 VWO en het gaat me niet echt bepaald gemakkelijk af, ik moet er veel moeite voor doen. Het gekke is alleen dat ik dan wel altijd rond de 7 en ook wel eens een 8 haal. Ik zit dus best lang elke dag aan m'n huiswerk, net weer als vandaag. Hierdoor heb ik niet echt de tijd voor vrije tijd, soms wil ik dan nog wel wat leuks doen na mn huiswerk,maarja dan kan het al rond 11 uur zijn en dan moet ik alweer naar bed... Ik kan ook niet uitslapen, dat is ook een probleem... Ik moet namelijk wel 3 kwartier fietsen naar school! Ik zit nog wel op sport en ga ook naar feesten ofzo iets dergelijks,ik doe dus nog wel leuke dingen... maar voor de rest zit ik eigenlijk alleen maar dagen lang achter m'n bureautje huiswerk te maken.... Ik maak ook altijd een planning, ik heb alleen het idee dat ik dan té veel inplan voor op één dag, dus dan ben ik altijd nog tot laat bezig... :( Ik heb aan veel mensen gevraagd uit mijn klas hoe lang zij dan aan huiswerk zitten, ze zeggen ongeveer evenveel als ik.. maar ik denk dat ik er nog wel het meeste aan zit! ik heb ook mensen op de havo rondgevraagd, zij zitten max 1 uur per dag aan hw. maar meestal hebben ze het al in de les af en hebben ze dus niks--> groot verschil dus met VWO :0 Maar hebben jullie advies? hebben ook anderen dit probleem (mensen van het vwo)? PS: heb mn planning pasgeleden wel al ingekort, maar moet dat wel ales in het weekend inhalen, dus heeft geen zin :( !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Hoi!
Ja ik heb dit zelf ook gemerkt toen in vorig jaar in 5V zat. Nou ben ik niet een type dat heel veel huiswerk maakt en leren gaat mij ook redelijk goed af, maar 5V was zeker het zwaarste jaar wat betreft huiswerk en werkstukken!
Mijn advies is om een goede overzichtelijke planning te maken en vooral op tijd te beginnen met PO's. Het is ook slim als je het leerwerk verdeeld zodat je niet alles in één keer hoeft te leren voor een toetsweek. Het klinkt wel alsof je het veel te druk hebt... Ik herken dit wel van vriendinnen van mij, zij hadden het vorig jaar ook enorm druk met school en sport en hobby's. Misschien is het slim als je met een begeleider of mentor op school gaat praten?
Heel veel succes!