Als "student" werken bij een bedrijf, kan je dan eisen dat je op zelfde dag wordt uitbetaald?

Ik ben student en werk bij een bedrijf.
Stagiaires en mensen die er werken terwijl ze nog een opleiding volgen worden de 28e uitbetaald.
Mensen die vast in dienst zijn worden de 23e uitbetaald, mag dit?

Kan ik bijvoorbeeld eisen dat ik ook "gewoon" de 23e uitbetaald wil worden net als de rest?

11 maanden geleden
1.3K
TurfGraver
11 maanden geleden
Op welk moment je uitbetaald krijgt kun je niet eisen, als het maar regelmatig elke maand gebeurd (of vlees afspraak).
TurfGraver
11 maanden geleden
vlees = volgens
Ikhebgeenidee
11 maanden geleden
Op basis waarvan zou je dat willen eisen?
Om welke reden ook heeft het bedrijf voor deze constructie gekozen. Zolang ze daarin consequent zijn en het loon op tijd betalen, zou ik niet weten hoe je eerdere betaling kunt afdwingen.
Pieterke
11 maanden geleden
Het bedrijf bepaalt wie wanneer betaalt wordt. Als het op regelmatige basis gebeurt maakt dat toch niets uit? Of heb jij een speciale reden om dit te willen? Eisen kun je het echter niet, hooguit vragen.

Antwoorden (1)

Nee, dat kun je niet eisen.
In uw contract staat meestal op welke datum uw werkgever het loon betaalt. Is dat niet afgesproken? Dan moet uw werkgever uw loon binnen 1 maand betalen, na de periode waarover u het loon opbouwt. Krijgt u loon per maand? Dan moet uw werkgever u voor het einde van de volgende maand betalen. Dat gebeurt in uw geval dus.
SimonV
11 maanden geleden