Is het mogelijk om een beroep te beoefenen vanuit eigen huis/woning? als fotograaf/kunstenaar?

Als ik zou graag een kamer van mijn huurwoning als een fotostudio/en kunstatelier willen inrichten is dat wettelijk toegestaan??? zijn er voorwaarden of een vergunning verplicht?? of mag het helemaal niet:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
Ik ken genoeg fotografen die dit doen, weet helaas niet hoe het wettelijk geregeld is. Ligt er denk ik ook aan of je het meer als hobby af en toe of als werk wilt doen.

Antwoorden (3)

Als het van de wbv mag, waarom niet. De belasting is alleen geinteresseerd of je wel genoeg afdraagt, waar je het verdient in mindere mate. Je zou zelfs nog een gedeelte kunnen afschrijven alszijnde werkruimte, maar nogmaals eerst aan de wbv vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag het zo; gewoon bij de KvK inschrijven. Je veroorzaakt geen hinder. Alleen als je nog een DOKA met chemicaliën hebt zou ik even informeren. Je mag alleen geen detailhandel beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mijn woningbouwvereniging mag ik wel een atelier inrichten in mijn huurwoning maar niet een fotostudio, er mogen geen klanten aan huis komen. Zij vergelijken dit met een winkel en ook dat is in een woning van deze woningbouwvereniging niet toegestaan.