Heb ik als student (geen stufi meer) recht op WW?

Ik ben op papier voltijd hbo-student, in de praktijk heb ik weinig lesuren en daarom heb ik een bijbaan. Omdat dit mijn tweede studie is heb ik geen recht meer op studiefinanciering. Ik werk nu vier jaar bij mijn werkgever en heb een vast dienstverband. Helaas is het bedrijf failliet. Ik raak nu dus werkloos. Heb ik wel recht op WW? Ik woon zelfstandig (eigen appartement, geen kamer), sterker nog ik ben op mezelf gaan wonen vanwege het vaste diensverband. Ik heb dus wel vaste lasten te betalen. Bij het UWV krijg ik geen eenduidig antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Beste Toughcookie,

Je wilt weten of je als student ook in aanmerking komt voor een WW-uitkering.

Om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering dien je van de laatste 36 weken minimaal 26 weken te hebben gewerkt. Is dit het geval en ben je beschikbaar voor werk?

Je kunt dan een WW-uitkering aanvragen.

De actuele voorwaarden om voor een WW-uitkering in aanmerking te komen vind je hier: http://bit.ly/fzqZdZ

Extra informatie na faillissement:

Na de uitspraak van de rechtbank over het faillissement van je werkgever wordt er een curator aangesteld.
Van deze curator ontvang je informatie over de aanvraag van de faillissementsuitkering.

Actuele informatie over een faillissementsuitkering vind je in deze brochure: http://bit.ly/JpD42Q

Met vriendelijke groet,

Keja
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare