Mag je alleen de winkel opendoen en afsluiten en alleen staan?

Ik werk in een kledingwinkel winkel waar ik alle dagen hele dagen alleen sta. Is dit verantwoordelijk? Ik moet dan ook alleen opendoen en afsluiten.

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
4.1K
ronron1212
een jaar geleden
Je bent niet de enige veel zaken kennen maar een medewerker die open doet sluit en de hele dag daar werkt.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik heb altijd gehoord dat het niet verantwoord is dat je alleen in een winkel staat daarom dat ik hier mijn vraag stelde.
ronron1212
een jaar geleden
Dat is dus niet zo
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ok bedankt
Thecis
een jaar geleden
Of het verantwoord is en of het wettelijk gezien mag kunnen 2 heel verschillende dingen zijn. Of het wel of niet verantwoord is, dat is vaak ook weer een kwestie van een mening (bij dit soort gevallen).
Amadea
een jaar geleden
Bij voorkeur doe je dat met twee personen. En die moeten voldoende opgeleid en ervaren zijn. Kan het niet anders dan dat jij alleen bent, maak dan goede afspraken met de buren.
ronron1212
een jaar geleden
@Amadea afspraak met de buren????

Antwoorden (1)

Wettelijk is daar geen bezwaar voor. Wel kunnen er bedrijfsregels zijn die voorschrijven dat je nooit alleen mag staan of af mag sluiten.
De reden achter die regels hebben over het algemeen te maken met veiligheid en/of het het risico op diefstal (incl. diefstal door de eigen medewerker !)
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ok bedankt