Weet iemand hoe ik in excel een kenteken kan verwijzen naar een letter.?

Doel is om bij invoer van een kenteken hiervoor/hierachter automatisch de letter P (personenauto) of V (vrachtauto) te krijgen. Ik begrijp dat er een keuzelijstje kentekens gemaakt moet maar verder een 'leek'.

een jaar geleden
1.1K
TurfGraver
een jaar geleden
Invoer waar, waarin?
Hoe weet excel of kenteken een P of V is?
Automatisch achter (of voor) waar?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Google eens op de excel-formule 'vert.zoeken'.
LeonardN
een jaar geleden
@TurfGraver
In excel
Door een lijst op te geven of een stuk logica (stel dat vrachtwagenkentekens altijd met O, V of B beginnen ik zeg even wat)
Voor of achter dat kenteken. Dus vrager voert in kenteken in een cel "AB-000-C" en Excel maakt daar "P AB-000-C" danwel "V AB-000-C" van.
De vrager zal daarvoor (als dit überhaupt) kan een aantal voorwaarden moeten stellen die ervoor zorgen dat Excel weet wat het verschil is in personenauto-kentekens en vrachtwagenkentekens.
En ook daarvan is het volgens mij de vraag of dat kan, aangezien er vooral een verschil is in bedrijfskenteken of particulier kenteken. Ik weet niet of er aan kenteken is te zien dat dit een vrachtwagenkenteken is.
Dan zal het dus aankomen op het raadplegen van een online database. (ik weet niet of dat in te programmeren valt)
TurfGraver
een jaar geleden
Invoeren in een cel waarop gezocht wordt of een cel in een kolom?
Gegevens op basis van input of op basis van een data?
Zelfde vragen verschillende antwoorden mogelijk.
ACM57
een jaar geleden
Doel is in een cel een kenteken invoeren die 'herkent' wordt waarbij in een cel voor of na het kenteken de letter P (personenauto) of V (vrachtauto) verschijnt. Dit voor eigen wagenparkbeheer.
ACM57
een jaar geleden
Ter aanvulling: al onze (eigen wagenpark) kentekens kan op een ander tabblad ingevuld waaruit dan 'te kiezen'. De lijst waarvoor ik dit zou willen gebruiken veranderd steeds, daarom hoop ik op een formule die per kenteken de P/V kan geven.

Geef als eerste antwoord