Ik heb een paar gouden tips nodig voordat ik aan mijn Duits mondeling begin, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb morgen mijn Duits mondeling. Misschien hebben jullie kort geleden ook gehad en kunnen mij een misschien een paar tips geven. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Neem de tijd om na te denken over je antwoord. Vraag als je het niet begrijpt
Het is belangrijker dat je durft te praten, dus zinnen maakt ipv alleen ja of nee antwoorden te geven.
Straal uit dat je het kunt, dan gaan zij echt niet zitten zeuren over een naamval die je fout gebruikt
anneliez
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mij is het mondeling Duits al lang geleden, maar hierbij twee tips: zorg dat je het onderwerp van het mondeling in het Duits nog even naleest en probeer vandaag nog even wat Duits te beluisteren door bijvoorbeeld naar de Duitse televisie te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan op wrts.nl ook oefenen met uitspraakhulp als je de zinnetjes invoert kan je deze laten overhoren (uitspraak hulp staat bij 'wrts extra' dit staat ergens rechts boven na inloggen bij je woordenlijsten)