Mag de conciërge op school fietsen plat neer gooien, en moet zij een nieuwe bel voor mij betalen?

Ik had vandaag mijn fiets naast het fietsenrek neer gezet (bij de pijl op mijn mooie tekening) omdat het rek volstond, er waren wel andere plekken in rekken vrij maar daar past mijn fiets niet in. Ik liep toen dus naar de deur van mijn school en toen zag ik haar fietsen op hun zij neerleggen omdat die voor de deur van de gymzaal stonden vond ik een beetje raar. Toen ik na school beneden kwam zag ik dat mijn fiets met nog een paar andere fietsen op de grond liggen met mijn fietsbel 2 meter daarnaast, je kon duidelijk zien dat die kapot was gegaan omdat mijn fiets op zijn zij was neergegooid. Ik liep toen dus naar haar kantoortje en ik vroeg “weet u misschien wie die fietsen beneden heeft neergegooid?” Waarop zij heel boos antwoorde nee heb ik niet gedaan, toen werd ze meteen al boos op mij en vroeg had jij jou fiets buiten het rek neergezet? En ik had hem daar natuurlijk niet in omdat mijn fiets daar niet inpast dat had ik toen ook tegen haar gezegd waardoor zij nog bozer op mij werd en zij had je die bordjes niet gezien ofzo (1 en 2 op mijn tekening) maar ik dacht dat dat alleen voor dat stuk gelde vaar die bordjes staan want waar ik mijn fiets had neergezet stond ook een rek naast. Toen werd zij helemaal boos en stuurde mij het gebouw uit.

Nou is mijn vraag mag een conciërge je fiets op zijn zij neergooien en moet zij nu ook een nieuwe bel betalen?

Picture for question
een jaar geleden
2.3K
Amadea
een jaar geleden
Als jouw fiets niet voor de deur van de gymzaal stond is die dus niet door de conciërge verplaatst. Er zal iemand bij het uit het rek halen van zijn of haar fiets de jouwe zodanig hebben geraakt dat die omviel. Jij weet niet wie verantwoordelijk is voor de kapotte spiegel, dat weet alleen de dader. Hang een briefje op of plaats een bericht in de schoolkrant, wie weet komt er dan een reactie.
Amadea
een jaar geleden
Als ik jou was zou ik trouwens aan de school een verzoek indienen om een veilige stalplek voor groter formaat fietsen. Er zouden bijvoorbeeld een paar van die stangen geplaatst kunnen worden, die je tegenwoordig vaak ook bij supermarkten ziet.
Evan1948381
een jaar geleden
Het was wel heel toevallig het rijtje fietsen die net niet in het rek stonden maar wel naast de rekken, ook de vekeerdgepakeerde fietsen lagen om. En ik had ook best met haar in gesprek willen gaan over wie het wel had gedaan maar zij werd meteen boos toen ik het vroeg
Evan1948381
een jaar geleden
Ook vroeg zij of ik naast de rekken had neergezet waarop ik dus ja antwoorde, toen zei ze ook dat het wel goed was dat ie omlag
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Ik vind het jouw eigen schuld. Je had die fiets ergens anders moeten zetten.
Je weet ook helemaal niet of de fietsen platgelegd zijn door iemand van school of door een leerling die het leuk vond om "domino-day" te veroorzaken.
En om nou bij school aan te kloppen voor een fietsbel van tussen de 50 cent en 2 euro...
Pieterke
een jaar geleden
Helemaal eens met VraagAntwoord66. Je had die fiets zelf ergens anders moeten zetten en wie die fietsen platgelegd heeft kun je ook niet met zekerheid weten. En voor zo'n klein bedrag zou ik geen heibel willen hebben op school. Jouw gedrag zou nog weleens tegen je kunnen gaan werken.
Evan1948381
een jaar geleden
Even een update, er was een leerling die een foto van haar had gemaakt toen ze het deed (ik snap dat dat misschien niet mag) en er is toen ook een elektrische fiets van een klasgenoot kapot gegaan, ook stond mijn fiets niet op een plek waar het duidelijk was aangegeven dat het niet mocht , ik zet hem daar wel vaker neer
Evan1948381
een jaar geleden
En is het ook niet de verantwoordelijkheid van de conciërge als er fietsen worden kapotgemaakt

Antwoorden (1)

Wel, nee. Natuurlijk mag dat niet. Dit is een daad uit frustratie. Er mag wel straf gegeven worden door de schooldirectie e.d. omdat je de regels niet volgde, de fietsen mogen ook verwojderd worden ttz verzet naar elders, maar op de grond gooien is beschadigen.
Of dat betekent dat de conciërge de bel moet betalen, dat is weer wat anders. Ik zou in jouw plaats naar de directie gaan (of je opvoeders (ouders of andere)) dit laten doen. En uitleggen dat je fiets niet in het rek past en dat je niet meer wil dat deze op de grond gegooid wordt. En melden dat je bel hierdoor stuk gegaan is, door de val of doordat iemand er bv tegen trapte omdat hij op de grond lag. Pas als de conciërge toegeeft de fiets op de grond gegooid en de bel stuk gemaakt te hebben, kan je natuurlijk ook wel vragen om een nieuwe te betalen. Maar nu eerlijk gezegd, een bel kost niet zoveel, en dat zou enkel olie op het vuur gooien. Wat win je daarbij? Dus ik zou me focussen op de toekomst, zodat je een plaats krijgt waar je je fiets mag zetten en maken dat dit goed gecommuniceerd wordt naar alle betrokkenen dat hij daar mag staan.
een jaar geleden