Voor hoeveel uur uitkering krijg ik na nieuw verminderd contract?

Op dit moment heb ik een contract voor onbepaalde tijd van 40 uur.
Door de crisis wordt dit contract ontbonden en krijg ik meteen een nieuwe voor 20 uur. Mijn werkgever staat in dit recht omdat er een speciale clausule hiervoor is opgenomen.

Ik heb in deze situatie volgens mij recht op een uitkering voor 20 uur.
Wat gebeurd er echter als het bedrijf failliet gaat? Wordt mijn uitkering dan wel verhoogd naar 40 uur?

Groeten
Teun

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja je hebt dan recht op aanvullende ww voor 20 uur.
Mocht je werkgever failliet gaan dan krijg je voor 40 uur ww.

Maar ik zou toch even vooraf bij het uwv informeren of je werkgever inderdaad het recht heeft om je contract zomaar met 20 uur te verlagen d.m.v. de speciale clausule.