Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik via de belastingdienst geld terugvorderen omdat ik 2 partime banen heb ivm die heffingskorting ?

heffingskorting wordt bij 1 baan toegepast dus houd ik bij dat andere baantje nog maar weinig over per uur kan ik bij de belastingdienst geld terugvorderen zodat het toch nog een beetje loont voor al het harde werken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
870

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan.
Gewoon aangifte Inkomstenbelasting indienen bij de Belastingdienst. Het aangifteprogramma kan je downloaden op de website.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan het iig proberen het hangt er vanaf wat je situatie is.
Als je niet zo heel veel verdient rond de 6000 euro krijg je vaak alle belasting terug.
Maar als je met die twee banen echt een inkomen bij elkaar hebt denk ik niet dat je veel terug krijgt.
Er word niet voor niets maar bij 1 baan heffingskorting ingehouden je hebt er maar 1 keer recht op en dat het lijkt dat je dat meer belasting betaald bij 1 baantje klopt ook niet echt.
Je moet je bedragen als 1 inkomen zien waar 1 keer korting op gegeven word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als mensen minnen plaatsen zou het verhelderend werken waarom ze dat doen...
graag toelichting daar heb ik en de vraagsteller meer aan denk ik.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding