Mag ik overwerken na 7 uur?

Ik werk sinds en paar maanden bij de Albert hein. ik moet altijd overwerken mag dat? ik ben 15jaar op internet staat dat ik maximaal tot 7 uur mag werken. Vaker heb ik en half uur langer gewerkt.
Waarom krijg je overwerken niet betaalt. Wie werkt bij Albert hein. Zeg maar als iemand iets kwijt wil. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (7)

Als je overwerkt, heb je uiteraard recht op het inkomen horende bij de overuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel mooi +1
Bij Albert Hein is het afhankelijk van de situatie of je wel of niet overwerk betaald krijgt.
ze zijn in staat om te stellen dat je dat overwerk aan jezelf te danken heb. Namelijk als er (bij het vakkenvullen) niet meer gevuld hoeft te worden dan normaal....
Ze zeggen dan dat de ploeg te langzaam gewerkt heeft en dat is dan voor rekening van de ploeg.

Is er echter heel veel te doen, veel meer dan normaal, bv als gevolg van zieken, dan zijn er AH filialen die wel overwerk uitbetalen. Of het echter mag??? Dat niet uitbetalen. Ik betwijfel dat.

Bron: Mijn oudste zoon, als vakkenvuller aan het werk geweest bij AH terwijl hij op de middelbare school zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zo heb ik het ook gehoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ervaring zoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat mag inderdaad zeker niet. Ook al zit je twee uur lang uit je neus te eten terwijl je in die tijd in de winkel 'werkt', dan moet je nog steeds voor die twee uren betaald krijgen. De werkgever kan je ontslaan als je loopt te lanterfanten, maar de vergoeding per uur staat vast en is niet betwistbaar.
Volgens mij moet je je werk afmaken bij AH, ik ken iemand die er ook een bijbaantje heeft en die werkt ook geregeld een half uur langer, omdat het werk anders nog niet af is, wat in de planning lag. (Gebaseerd op het aantal colli wat gemiddeld per persoon per uur gevuld of gedaan kan worden.
Ik weet niet of elke AH zo werkt, maar sommige wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt "uitbuiting" bij je trefwoorden staan.
Als je dat zo voelt, dan zou je eens moeten gaan
werken bij Lidl of Aldi, of dat soort bedrijven.

Ik zou niet moeilijk doen over een half uurtje.
Als je tenminste het werk leuk vind, leuke collega's hebt en ook als je vooruit wilt komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Aldi staat qua uitbuiting heel slecht aangeschreven in de media1
Als oproep kracht heb je vaak een nul uren contract en dan heb je geen overuren. Ste je heb vaste tijden dan zou je denken dat het over uren zijn maar dan moet je maar eens in CAO's kijken wat er allemaal voor regels zijn voor overuren. Het eerste uur na werktijd is geen over uur. Bij de eene bedrijfstak niet een andere wel en er zijn er zelfs die toestaan dit uur niet eens uit te betalen. Ik vermoed dat vakkenvullers ook zo'n dergelijk iets hebben en waarom anders zouden ze langzaam gaan werken om zo meer uren te krijgen. Ja werkgevers zijn slim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou bij twijfel even de vakbond bellen en om een cao boekje vragen kost misschien een paar euro daarin staat precies wat er wel niet toegestaan is voor de bedrijfs tak waarin je werkt de cao zijn afspraken tussen de werkgevers organisaties en de vakbonden deze zijn bindend er mag dus niet van afgeweken worden
een verplicht aantal collie per uur is naar mijn weten niet toegestaan (prestatie loon)
zeelf heb ik goede ervaringen met de fnv en werken zonder uitbetalen lijkt meheel apart maar heb genoeg gekigheid meegemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf als full-timer in een supermarkt. Het is inderdaad zo dat je als 15 jarige officieel maar tot 19:00 uur mag werken (daarom nemen wij alleen vanaf 16 aan) Maar als je tot 19:00 uur op de planning staat en je moet tot half 8 of 8 uur werken heb je daar als hulpkracht gewoon recht op! Er zijn wel bedrijven die met een uitwerkkwartier werken, dus als je tot kwart voor 8 zou werken het laatste kwartier wel voor jezelf is maar als hulpkracht hoor je gewoon je uren die je werkt uitbetaald te krijgen! Ze kunnen je niet verplichten werkzaamheden in eigen tijd te laten doen. Ik zou dit aankaarten bij je baas, zegt ie dat het onzin is zou ik er maar overna denken ergens anders te gaan werken (desnoods als je 16 bent) er zijn zat winkels die om personeel zitten te spingen in de avonduren