Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik overwerken na 7 uur?

Ik werk sinds en paar maanden bij de Albert hein. ik moet altijd overwerken mag dat? ik ben 15jaar op internet staat dat ik maximaal tot 7 uur mag werken. Vaker heb ik en half uur langer gewerkt.
Waarom krijg je overwerken niet betaalt. Wie werkt bij Albert hein. Zeg maar als iemand iets kwijt wil. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als je overwerkt, heb je uiteraard recht op het inkomen horende bij de overuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel mooi +1
Bij Albert Hein is het afhankelijk van de situatie of je wel of niet overwerk betaald krijgt.
ze zijn in staat om te stellen dat je dat overwerk aan jezelf te danken heb. Namelijk als er (bij het vakkenvullen) niet meer gevuld hoeft te worden dan normaal....
Ze zeggen dan dat de ploeg te langzaam gewerkt heeft en dat is dan voor rekening van de ploeg.

Is er echter heel veel te doen, veel meer dan normaal, bv als gevolg van zieken, dan zijn er AH filialen die wel overwerk uitbetalen. Of het echter mag??? Dat niet uitbetalen. Ik betwijfel dat.

Bron: Mijn oudste zoon, als vakkenvuller aan het werk geweest bij AH terwijl hij op de middelbare school zat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zo heb ik het ook gehoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ervaring zoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat mag inderdaad zeker niet. Ook al zit je twee uur lang uit je neus te eten terwijl je in die tijd in de winkel 'werkt', dan moet je nog steeds voor die twee uren betaald krijgen. De werkgever kan je ontslaan als je loopt te lanterfanten, maar de vergoeding per uur staat vast en is niet betwistbaar.