Kan je na 6 maanden opslag vragen, 2 weken te laat gestart voor officiele moment?

Ìk ben 16 juli begonnen met mijn nieuwe werkgever. In December zijn de jaarlijkse evaluatiemomenten en daarbij loonsverhogingen.
Nu heb ik in het personeelsboek gevonden:
- Opslagronde als je voor 01-07 begint
- CAO stijging als je voor 01-09 begint

Nu weet ik dat ik formeel 2 weken te laat ben gestart. Maar met goede prestaties en de inflatie die we nu mee maken vindt ik het redelijk om wel mee te gaan met de salarisronde.
Kan ik dit aangeven, en hoe+wanneer kan ik dit het beste aangeven? Kan ik het beste "hope for the best" of pro-actief in November bijv. dit al aangeven?

(Salarisronde bij werkgever gaan alleen in December, in het CAO staat na 12 maanden in dienst, dus anders zou het in juli 23' moeten.)

een jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt het altijd vragen. Misschien zegt je werkgever wel ja. Maar het kan ook zijn dat hij/zij je bewust net na 1-7 heeft laten beginnen, om je pas een jaar later meer salaris te hoeven geven.
een jaar geleden
BartJ96
een jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! In eerste instantie wou ik pas 01-08 beginnen om bij mijn oude werkgever goed af te sluiten. Zij wouden toen per 1-7. Daarna toch gemeld 1-7 te beginnen en kon niet meer vanwege vakantie, dus halverwege begonnen.
Vragen staat vrij maar dan moet je ook aan kunnen geven waarom je deze waardering nu al verdient. Wat heb je gedaan om net dat stapje meer te doen dan wat van je verwacht werd? Daarnaast kun je aangeven dat je graag wat meer salaris wil hebben om de komende dure tijd tegemoet te komen. Of het lukt is iets anders maar zoals ik al zij kun je altijd vragen.
een jaar geleden
BartJ96
een jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Dan ga ik het gewoon proberen en zien we waar het schip strand!
Na mijn indienstkomen heeft mijn manager ontslag genomen en moet ik een deel van haar taken overnemen, en de andere collega is nu 2 maanden op sebetical en moet ik volledig vervangen. Dus waar ik nummer 4 van het team was zijn we nu tot eind november met zijn tweeën. Met die redenering ga ik het proberen. Fingers crossed
Hoi, heb je wellicht voordat je in dienst kwam al voor dezelfde werkgever als uitzendkracht gewerkt in dezelfde functie? In dat geval kan het heel goed zijn dat je er wel recht op hebt.
Hoe ik dit lees het je in ieder geval recht op de CAO verhoging omdat je voor 1 sept al was gestart.
Dat andere kun je altijd aan je manager vragen (of aan HR). Niet geschoten is altijd mis.
een jaar geleden