Kun je als ICT'er een actief/bewegelijk werk hebben?

Ik vind het beroep van ICT'er ontzettend leuk, maar ik zou absoluut niet fulltime achter een computer willen zitten, ik word helemaal niet blij van stilzitten. Bestaat er werk wat een beetje van beide heeft (actief zijn, rondlopen, met mensen bezig zijn en ICT)? Ik zou ook best graag iets in de zorg sector willen betekenen.

een jaar geleden
1.2K
Inekez1
een jaar geleden
Indien je er geschikt voor bent en het leuk vindt: ICT-er bij defensie

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.

Twee functies komen nu in me op:

1. Functioneel (applicatie)beheerder. Jij zorgt er dan voor dat al je collega’s optimaal kunnen werken met de digitale hulpmiddelen en systemen binnen de organisatie. Daar hoort dan ook het inrichten van werkplekken bij: het installeren van nieuwe computers, maar je zal vooral op de werkplek van je collega's de problemen oplossen die zij ondervinden bij het gebruik van de ICT. N.B.: de precieze inhoud van deze functie kan per organisatie verschillen.

2. Lesgeven in het gebruik van ICT. Als docent zal je rondlopen in het klaslokaal en de studenten ondersteunen bij hun opdrachten. Als je instructies geeft over nieuwe ICT-systemen zal je steeds moeten nagaan of iedereen de lessen steeds goed kan volgen. Wie de les niet bijhoudt heeft dan hulp van jou nodig. N.B.: er zijn op dit terrein allerlei mogelijkheden: nieuwe leerlingen of studenten les geven, maar ook werknemers van organisaties leren omgaan met nieuwe software.
Antoni
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Of netwerkbeheerder, dan ben je ook daadwerkelijk bezig met het aanleggen en onderhouden van netwerken., ook op hardware niveau.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Of verkoper in een computerzaak!
Antoni
een jaar geleden
@Thecis, @Ozewiezewozewiezewallakristallix, dank voor de extra ideeën!